בנט הדליף: תוך שנה נפעיל יירוט בלייזר • גורמי ביטחון: זורה חול בעיני הציבור

בנט נאם בכנס הבינלאומי של המכון למחקרי ביטחון לאומי וחשף: בשנה הקרובה צה״ל יתחיל להשתמש במערכת יירוט טילים בעזרת לייזר • גורמי ביטחון: "זריית חול בעיני הציבור, זה ייקח כמה שנים לפחות עד שיהיה מבצעי"
חרדים 10
א' אדר א' התשפ"ב / 01.02.2022 22:45

נפתלי בנט השתתף הערב (שלישי) בכנס הבינלאומי השנתי ה-15 של המכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת תל אביב – והודיע: בתוך כשנה צה”ל יכניס לפעולה מערכת יירוט באמצעות לייזר.

בנט: “היום, למשל, יושב לו אחמד בחאן יונס, מעמיס על המשגר רקטה בייצור עצמי שעלותה כמה מאות דולרים, ומשגר אותה לעבר ישראל. המיירט של כיפת ברזל, לעומת זאת, עולה כמה עשרות אלפי דולרים.

“זאת משוואה לא הגיונית, שמאפשרת לאחמד לשגר עוד ועוד קסאמים, ולנו להקיז מיליונים רבים על כל ‘מכת ברק’ כזאת ומיליארדים בזמן מערכה. אנחנו החלטנו לשבור את המשוואה הזאת, והיא תשבר, תוך כמה שנים בלבד”.

לדבריו,  “כבר בתוך כשנה צה”ל יכניס לפעולה מערכת יירוט באמצעות לייזר, בהתחלה באופן ניסיוני ולאחר זמן באופן מבצעי. בתחילה בדרום ואז במקומות אחרים.

זה יאפשר לנו, בטווח הבינוני-ארוך, להקיף את ישראל בחומת לייזר שתגן עלינו מטילים, רקטות, כטב”מים ואיומים אחרים ולמעשה תיקח מהאויב את הקלף החזק ביותר שיש לו נגדנו”.

זמן קצר לאחר הנאום של בנט, גורמי ביטחון ששוחחו עם חדשות 12 תקפו את ההצהרה וטענו כי דברי ראש הממשלה הם “זריית חול בעיני הציבור”.

לדבריהם, הפיכת מערכת הלייזר למבצעית תהיה ארוכה יותר: “נמשיך לקדם את התהליך באחריות, הוא יקח מספר שנים עד שיהיה מבצעי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות