אחרי פטירת נאור: זו היו”ר החדשה של ועדת החקירה ל’אסון מירון’

בתום 'השבעה' לפטירת נשיאת העליון לשעבר מרים נאור ע"ה, מינתה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, את השופטת בדימוס דבורה ברלינר לתפקיד יו"ר ועדת החקירה לאסון מירון
חיים טוויל
ל' שבט התשפ"ב / 01.02.2022 17:50

נשיאת בית המשפט המחוזי תל אביב-יפו, השופטת (בדימוס) דבורה ברלינר, מונתה לעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון –  ותחליף בתפקיד את מרים נאור ע”ה.

כך הודיעה היום (שלישי) הרשות השופטת.

לאחר פטירתה הפיתאומית של נשיאת העליון לשעבר בשבוע שעבר, נותרה הוועדה ללא יו”ר – ובתום ‘השבעה’, מינתה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, לתפקיד את ברלינר.

היא תפעל לצד חברי הוועדה – הרב מרדכי קרליץ והאלוף (במיל’) שלמה ינאי.

ברלינר פרשה מכס השיפוט בשנת 2017.

בין השנים 2016-2009 כיהנה כנשיאת בית משפט המחוזי תל אביב-יפו ובשנים 2007-2006 כיהנה כשופטת בית המשפט העליון (בפועל).

לפני כחודשיים, הגישה הוועדה בראשות נאור המלצות ביניים לצורך היערכות להילולא של שנת תשפ”ב.

בדוח הביניים קבעה הוועדה, בין היתר: “מטבע הדברים אין בהמלצות כדי למצות את כלל הנושאים בהם תעסוק הוועדה בהמשך, או את ממצאי הוועדה, מסקנותיה והמלצותיה”.

צילום: הרשות השופטת

הנשיאה חיות: “נשיאת בית המשפט העליון בדימוס השופטת מרים נאור ע”ה התגייסה בכל מאודה למשימה המורכבת והחשובה, וביצעה אותה עם הרב קרליץ והאלוף ינאי ברגישות, ביסודיות, במקצועיות וביעילות עד לפטירתה. דו”ח ביניים שפרסמה הוועדה נועד לתת מענה לצורך הדחוף בשינויים שיאפשרו קיום ההילולה בשנת תשפ”ב, תוך הקטנת הסיכונים לשלום המשתתפים.

“לצערי, לכתה של מרים מאיתנו לא אפשר לה לסיים את המלאכה החשובה. אך אני סמוכה ובטוחה כי הוועדה בראשותה של הנשיאה (בדימוס) דבורה ברלינר תמשיך לעשות את הדרוש על מנת להשלים את המשימה.

“אני מבקשת להודות לנשיאה ברלינר שנאותה לשמש כיושבת ראש הוועדה ולאחל לה ולחברי הוועדה הצלחה בהשלמת דו”ח הוועדה.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות