מחריד: העדויות הקשות מהכת הישראלית בישיבת בוסייר • צפו

המעצרים שביצעה משטרת צרפת בישיבת 'בית יוסף-נובהרדוק' בכפר בוסייר שבצרפת, בחשד להתעללות חמורה בקטינים - חשפו את שהתחולל במקום • מוישי ריינר וקובי ברונשטיין הציגו ב'עכשיו 14' את הפרופיל המלא של הכת האלימה שפעלה בישיבה ומה עבר על התלמידים האומללים
חרדים 10
ל' שבט התשפ"ב / 01.02.2022 00:33

המשטרה הצרפתית פשטה היום (שני) על ישיבת ‘בית יוסף-נובהרדוק’ בכפר בוסייר שבצרפת ועצרה מספר רב של אנשי צוות בחשד להתעללות חמורה בנערים.

מהעדויות – שחלקן נחשפו לראשונה ב’עכשיו 14′, עלה כי בישיבה, המיועדת למה שמכונה ‘נוער מתמודד’, הופעלה אלימות קשה והתעללות פיזית ונפשית כנגד התלמידים שהוחזקו בכפייה.

אז מהי ישיבת ‘בית יוסף נוהרדוק’ בה אירעו האירועים המחרידים?

מוישי ריינר וקובי ברונשטיין, כתבי ‘עכשיו 14′, הציגו היום פרופיל של הישיבה, שבעבר הייתה מוסד לתפארת שהציל אלפי ילדים.

לפני כ-20 שנה התפצלה הישיבה לשניים, כאשר הישיבה החדשה יועדה לצעירים מכל העולם – ובעיקר מישראל, בני 12 ומעלה, שברובם התקשו במסגרות השגרתיות.

מנהלי המוסד הבטיחו להורים שבניהם יהיו בידיים טובות וההורים השתכנעו לשלוח את הילדים הקטנים הרחק לצרפת.

הישיבה עצמה ממוקמת בכפר בוסייר, כשעתיים נסיעה מפריז, מקום בודד ומנותק בעל תשתיות לקויות. עם הגעת התלמידים למקום נלקח מהם הדרכון, כך שיחד עם המקום המבודד והשפה הזרה הם נותרו לבדם, ללא יכולת לברוח.

גם השיחות להורים היו תחת בקרה של אנשי הצוות, ולעיתים קרובות מאוד נמנעה מהתלמידים שיחת טלפון לבני המשפחה.

בנוסף, כך סיפרו תלמידים במקום ל’עכשיו 14’, הם חוו התעללות קשה וסדיסטית במיוחד. לדבריהם, בשמונה בבוקר הם חוייבו לצאת מהחדרים שננעלו עד לסוף היום. מי שלא הספיק לקום או להתארגן, היה נשאר בחוץ עם פיג’מה דקה בקור של מינוס 5 מעלות. לעיתים היו אנשי הצוות שולחים את התלמידים המבוגרים להכות באלימות את התלמידים הקטנים, כששאר תלמידי המוסד היו מחוייבים לצפות במחזה.

התנאים הסניטריים במקום היו מזעזעים. בתעודים בלעדיים שפרסמו מהמקום נראים השירותים בהם נאלצו התלמידים להשתמש. בחודשי החורף התלמידים ישנו בחדרים ישנים וחרבים, ללא חלונות ומתמונות מהמקום נראה כי מדובר בחורבה.  רק שלמרבה הזוועה, במקום לומדים עשרות תלמידים.

במוסד הופעלה גם מערכת ענישה מחרידה. לעיתים קרובות אנשי הצוות היו מכריחים את הילדים לצאת ולנקות את היער הענק המקיף את המקום, ללא ציוד מתאים ובשלג העמוק. במקרים אחרים הילדים הורעבו, הושפלו והוכו באלימות.

ילדים שרצו לספר על המתחולל במקום אוימו והושתקו באופן מיידי. לפחות פעמיים ניסו ילדים קטנים, אחד בן 14 ואחד בן 12 – להתאבד.

לפי ‘עכשיו 14′, ההורים היו צריכים לשלם 3,000 דולר בחודש עבור “הלימודים” של הילדים.

מפעם לפעם חלק מהתלמידים היו תופסים זוג אופניים ורוכבים במשך שעות ארוכות עד לפריז, במטרה לנסות ולהגיע משם בחזרה לישראל כשהם מסתכנים בהיפותרמיה ובכבישים הסואנים.

במשך שנים ארוכות המקום התנהל ללא הפרעה.

אלא שהיום, בעקבות הסרט ‘לצאת מבוסייר’  שישודר בקרוב ב’כאן 11’,  המשטרה פשטה על המקום ועצרה 16 אנשי צוות ובהם ישראלים.

כ-70 תלמידים פונו למבנה פנימייה ממשלתי.

צפו בהופעה של ריינר ובורנשטיין בתכנית ‘ריקלין ושות” ב’עכשיו 14’.

הדפס כתבה

15 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המבין
    01/02/2022 14:22
    דודו
  1. ארמונטייר ארמונטייר זבל הייתם וזבל תשארו שומר נפשו ירחק ממכם כנסו לשירותים ו למקווה של הקהילה ותראו את סרחונכם עמי ארצות

  2. הייתי בעבר בביקור בישיבה ויש בתחקיר מעט אמת אבל בעיקר ים של שקרים
    01/02/2022 19:14
    ישי פלדמן
  3. אכן המקום מבחינה גשמית מאד מוזנח, ויש שם עניות גדולה מהסיבה ששכר הלימוד הינו 2800 ש”ח (ישיבות דומות בארץ גובות בים 6 ל101 אלף ש”ח) ולא כפי שפורסם בשקר כאן
    אבל רוב הבחורים זורחים שם מאושר ואני בעצמי ביקרתי שם בחור מהמשפחה שלנו שהיה פרא אדם בארץ ובכיתי מהתרגשות כשראיתי אותו שם עדין ומאושראחרי שנבחן על כל מסכת מועד , כמו בכל דבר טוב יש תמיד יוצאים מן הכלל וחבל שאתר חרדי מפרסם גיבובי הבל ללא בדיקה מעמיקה

  4. כתבה שגויה
    01/02/2022 20:40
    ר..
  5. יש לי אחיין שלומד שם והוא מרוצה ונהנה מאוד מהגישה הנעימה והטובה של הרבנים. חלק מהדברים שפרסמו פה שגויים ולא נכונים. חבל להוציא שם רע על ישיבה טובה ולגרום לנזקים. פשוט חבל.

    • נתי   02/02/2022 14:31

      אז אני למדתי שם. לא אחיין של, ולא אח של, ולא דוד של,
      ולהיפך זה עדין הכתבה הזו זה מקום נוראי הצוות זה הדבר הכי קשה שיש שם אם היית יודע מזה אברהם מאיר היית מתחלחל אם היית יודע איך שולטים לבחורים בנשמה היית בוכה בלילה
      ואני מקווה שאחיין שלך יחזור לארץ לא יהיו לו הרבה טראומות וצלקות

      • משה   04/02/2022 01:16

        גם אני הייתי שם לפני 47 שנים
        ושום דבר לא השתנה ממשיכים להתעלל בחסרי ישע ומשאירים להם צלקות ופוסט טראומה לכל החיים
        בושה למדינה שזורקת את הילדים האלה לגהנום

  6. קנאים
    01/02/2022 22:49
    יודע להעריך
  7. כבר אמרו חז”ל הקנאה מעוורת עיני חכמים וכל שכן טיפשים. אם באמת כואב לכם הייתם מחכים עוד שבועיים אחאי הסקי .אבל מה לעשות….

    • ח...   02/02/2022 07:38

      עשרות בחורים נהנים ומקבלים שם יחס חם ואוהב, מעניין שאותם בחורים המתלוננים קיבלו הכי הרבה אהבה וחום והיו בתקופות הכי יפות של הישיבה!! והם אלו שבועטים?! למה? מה רע לכם בחיים החילוניים שבחרתם? כואב ומפחיד כאחד. תמים מי שמאמין ולא שומע את הצד של הורים ואלפי בחורים שהיום נשואים באושר עם ילדים!! ואלו בחורים שנהנו מהחיים בזמן שהיו בישיבה יותר מכל בחור אחר אי שם…
      אם כואב למישהו אפשר ללכת לטיפול ולא להרוס את השם של משפחות ובחורים כאחד!! שנזכה לאהוב כל יהודי ולהפסיק עם השנאת חינם!!

  8. שידוכי ארמונטייר
    02/02/2022 01:57
    המבין
  9. בוסייר וארמונטייר היינו הך אנשים חולי נפש גודלו במקום הזה בעיות של שלום בית קשות לכל הישראלים והישראליות שהתחתנו עם פצועי השכל הללו ,,,, יראה חכם ויוסיף לקח

  10. אחות של בחור שלומד ומתעלה בתורה בן 17
    02/02/2022 12:45
    שרה
  11. הכל שקר וכזב יש לי אח שלומד שם ומרוצה ומתעלה בתורה, אני בעצמי הייתי שם המבנים שצולמו הם מיבנים נטושים בסביבה לא בשימוש כלל.
    י שלנו איתו קשר מצוין מתקשר כמעט כל יום!!!!
    כולם שם אנשים צדיקים שהצילו נפשות רבות…
    אלה כמה בחורים שלא הצלחו ומחפשים את עצמם ומקנאים בבחורים בני עליה אמתיים שעושים חייל.
    אבל הבחורים שם לא מתכוונים לוותר אלא ימשיכו להתעלות בתורה.

    • טל שם בדוי   03/02/2022 13:24

      שני אחים שלי הגיעו בגיל 16 אחד חזר כי היה לו קשה רחוק מהבית מדובר לפני 25 שני כיום האח השני אחד המשגיחים שם תימני אהוב על כולם אני משוכנעת שההנהלה שם רק בשנים האחרונות נהיתה קשה לא היה בזמנם כזו התנהגות האברכים שם קבלו שטיפת מוח מההנהלה כולל אחי . אין לו יד בדבר רק הוא נטול תחת אברהם מאיר יוסי שרעבי גיסתי מטפלת בהנהלת הישיבה מתפללת שישחררו אותם הכי מהררר אשמח לשמוע מודאגת מאוד

      • בדוי גם   14/02/2022 22:58

        זה הכואב שגם אברהם מאיר שהיה הכי עדין נפש שם ותמים נשלט דרך יוסי הכל מטונף מהשורש. יש טוב אין ספק. אבל הזוועה צועקת כבר את שלה..
        מה אדם אחד שחולה שליטה יכול לחולל.
        סוף דבר הכל נשמע . ועדיין חובתנו לשמור על כבוד האדם ולא ללכלך ככה כאילו אין לשון הרע בעולם. מספיק לידע ולהזהיר את הציבור לא לכל גועל צריך לתת במה.

    • טל שם בדוי   03/02/2022 14:01

      אחי עצור עם אשתו אדם מדהים שחולים עליו הגיע לשם בגיל 16 להתחזק נשאר והתחתן שם הוא היה עושה שנורר בכל העולם בלי משכות הצליחו לשטוף לו תמוח והוא פשוט עיוור וסוגד למי שבאמת ניצל את התמימות שלו לא רק ילדים שנפגעו כל האברכים שם היו משועבדים להנהלה בלי משכות משפחות עם ילדים כולי תקווה בעזרת השם שיצא זכאי כי הוא מפשח ואין לו יד בדבר

  12. עברתי חוויה טארומתית דומה
    06/02/2022 11:34
    אבינועם
  13. אני בעצמי למדתי בישיבה אחרת שהתנהלה ככת, אחרי 4 חודשים שהייתי שם הבנתי למה נכנסתי והצלחתי לברוח מהמקום הנוראי הזה עם טראומה וכאב נפשי חזק, אחרי שנתיים הצלחתי להשתקם מהטראומה הזאת.
    מה שהכי נורא בסיפור הזה שלישיבה הזאת יש ‘שם טוב’.
    למשך כמה חודשים למדתי על כל הנושא הזה של כתות והבנתי שהמקום ‘הטוב’ הזה מתנהל ממש ככת, ושמעתי את זה מעוד בחורים שהצליחו לצאת מהמקום הזה.
    לישיבות לנוער מתמודד ולבעלי תשובה יש פוטנציאל להיות כת, (אני לא אומר שכל הישיבות הם כת) בעיקר עם יש ראש ישיבה כריזמתי שכולם משוגעים עליו….

  14. הרס ישיבה טובה
    06/02/2022 22:31
    יוסי
  15. יש לי 2 בני דודים ועוד כמה מכרים
    וביקרתי שם כולם שם מאושרים חוץ מהחדשים שצריכים להתרגל
    הם עושים עבודת קודש בנו עשרות נפשות מישראל
    גם אותו בחור שמתראיין אם הוא לא היה שם הוא היה היום בכלא או במקרה הטוב סתם ערס מסכן.
    אל תשמעו את האלה שרוצים לראיין בחדשות תדברו עם בחורים אמיתיים משם שמזועזעים ממה שעשו לישיבה

  16. ישיבות אור יוסף
    08/02/2022 17:58
    מיכאל
  17. ר גרשון ליבמן ז״ל ודודי אברהם יצחק לינצברג ז״ל, היו ממקימי הישיבות אור יוסף לאחר מלחמת העולם השניה ליהדות הספרדית מצפון אפריקה. ביקרתי ב Armentiere en Brie בזמן שר׳ גרשון היה בחיים , עשו דברים נפלאים עם התלמידים והתלמידות. אם החדשות נכונות , אז זה עצוב . בזמן ר׳ גרשון ודודי ודודתי לא היו קורים דברים מעין אלו.