‘לא מתכוון להתווכח’ מול ‘זה לא נכון’: העימות בין בר-לב לכוכבי

השר לביטחון פנים טען בישיבת הקבינט כי לחיילים ביו"ש יש את אותן סמכויות שיש לשוטרים - לעכב אזרחים ישראלים שמעורבים בפשיעה לאומנית, אך הם לא מיישמים אותן • הרמטכ"ל הגיב בכעס • בר-לב: "אני לא מתכוון להתווכח איתך, אבל אתה פשוט טועה"
חרדים 10
ל' שבט התשפ"ב / 31.01.2022 22:25

ויכוח מביך התרחש אתמול (ראשון) בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בין השר לביטחון פנים עמר בר-לב לבין הרמטכ”ל אביב כוכבי – סביב הסמכויות של חיילי צה”ל ביו”ש לפעול נגד מתנחלים שתוקפים פלסטינים.

לפי דיווח של העיתונאי ברק רביד באתר ‘וואלה’, הנושא המרכזי בישיבה היה סוגיית הפשיעה בחברה הערבית – אך לקראת סיום העלה השר בר-לב גם את סוגיית ההתקפות האלימות מצד גורמי ימין קיצוניים נגד פלסטינים.

בר-לב נשאל על הטיפול של המשטרה בנושא ואמר כי מדובר בשטח שבאחריות הצבא והריבון הוא אלוף פיקוד מרכז. הוא אמר כי אין למשטרה מספיק כוח אדם במחוז שומרון ויהודה –  והוסיף כי לחיילי צה”ל יש סמכויות של שוטר כלפי אזרחים ישראלים ביו”ש והם יכולים לעכב ישראלים שמעורבים באלימות עד הרגע שמגיעה משטרה לשטח.

“הסמכות הזו לא באה מספיק לידי ביטוי”, אמר בר לב.

רביד מדווח ב’וואלה’, כי לפי גורמים שהשתתפו בישיבה, הרמטכ”ל כוכבי התערב – והגיב בכעס: “זה לא נכון. אין דבר כזה”.

בר-לב דחה את דברי כוכבי: “הרמטכ”ל, אני לא מתכוון להתווכח איתך עכשיו, אבל אתה פשוט טועה”.  שר הביטחון בני גנץ אמר שיש ניסיון לתגבר את המשטרה על ידי חיילים כדי לפנות שוטרים לפעילות ביו”ש.

“צריך שוטרים שיעצרו ושיחקרו. החיילים הם לא תחליף”, אמר.

לפי ברק רביד, גורמים שהשתתפו בישיבה אמרו: “מה שהבינו הרמטכ”ל ושר הביטחון הוא שהשר לביטחון הפנים מנסה להתנער מאחריות המשטרה ואומר שלחיילים יש בדיוק אותן סמכויות כמו לשוטר ולכן הכוונה של הרמטכ”ל ושר הביטחון הייתה שלשוטר יש סמכויות נוספות על אלה שיש לחיילים ויכולת לבצע חקירה ומעצר ועל כך הם התרעמו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שניהם לא צודקים. צבא ומשטרה לא מבצעים הוראות של שום יועץ, הם
    05/02/2022 15:44
    ענת
  1. מבצעים הוראות של הממשלה