יואב קיש איים: “אגיע עם קורונה להצביע נגד הגיוס” – וזו הסיבה

הח"כ זועם על שהקיזוז שנבחר עבורו להצבעה על חוק הגיוס הוא מאזן גנאים מרע"ם • לפני כשבועיים גנאים נעדר מההצבעה • קיש: "הקואליציה מנצלת את זה שאני מאומת ונותנת ח"כ שלא תומך בחוק - כקיזוז"
אריה ריבקינד
כ"ט שבט התשפ"ב / 31.01.2022 19:40

 לקראת ההצבעה על חוק הגיוס: ח”כ יואב קיש מהליכוד, שנמצא חיובי לקורונה, זעם היום (שני) על כי הקיזוז שבחרו עבורו בקואליציה – הוא ח”כ מאזן גנאים מרע”ם, שנעדר מההצבעה על החוק שהתקיימה לפני כשבועיים. .

קיש הודיע כי אם היא לא תשתנה, הוא מתכוון להגיע לכנסת כדי להצביע נגד ההצעה, בעודו חולה בקורונה.

יו”ר הכנסת מיקי לוי החליט שלא להתערב בקיזוז של קיש וגנאים, ובכך אפשר עוד מהלך בעייתי של הקואליציה. שכן,  אם אסור לחולים להגיע, צריך לאפשר להם להתקזז באופן שיאפשר לקול שלהם לבוא לידי ביטוי.

קיש צייץ בטוויטר: “איזה קואליציה של שקרנים נוכלים ורמאים. בכנסת מקזזים מאומתי קורונה. אני מאומת ועכשיו מודיעים לי שהקואליציה תקזז אותי לחוק הגיוס עם ח”כ מאזן גנאיים.

“כולם יודעים שמאזן כפי שעשה בעבר בחוק הזה הוא נמנע. כלומר הקואליציה מנצלת את זה שאני מאומת ונותנת ח”כ שלא תומך בחוק כקיזוז. תתביישו”.

ח”כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת התייחס לסערת הקיזוז בדיון על חוק הגיוס: “הקואליציה עשו תרגיל. מקזזים חולה מאומת יואב קיש עם ח”כ מאזן גנאים שכבר הבריא אבל נמנע בהצבעה”.

יו”ר הכנסת השיב: “זה לא בסדר. זה לא לפי הסיכום שלי עם יריב לוין. אבדוק את זה”.

לבסוף יו”ר הקואליציה, ח”כ עידית  סילמן, הודיעה לח”כ יואב קיש כי תתקזז איתו: “כיו”ר ועדת הבריאות לא הובא לידיעתי שאחת מתופעות הלוואי של הקורונה היא אובדן שיקול הדעת והאחריות, אבל תמיד יש פעם ראשונה. מתוך דאגה לבריאות הח”כים ועובדי המשכן, אני מתקזזת איתך בעצמי על חוק הגיוס”.

חוק  הגיוס, שנפל לפני שבועיים,  עולה היום שוב להצבעה בקריאה ראשונה מליאת הכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות