‘הכת בכפר בוסייר’: משטרת צרפת פשטה על ישיבה ועצרה אנשי צוות

חרדים 10
|
כ"ט שבט התשפ"ב / 31.01.2022 18:41
בעקבות עדויות קשות על התעללות בתלמידים, רובם קטינים, פשטה היום משטרת צרפת על ישיבת ‘בית יוסף-נובהרדוק’ בכפר בוסייר, שם לומד ‘נוער מתמודד’ – ועצרה אנשי צוות • הפשיטה – בעקבות הסרט ‘לצאת מבוסייר’ שחושף את שיטות החינוך בישיבה • כ-70 תלמידים יוחזרו לביתם

אלימות, נידוי חברתי, השפלות, ניתוק מהעולם ושליטה מוחלטת על התקשורת שבין הנערים לבני משפחתם. אלו הן חלק משיטות החינוך, לכאורה, בישיבת ‘בית יוסף נובהרדוק’ בכפר בוסייר שבצרפת –  שנחשפות בסרט ‘לצאת מבוסייר’ של חברת ‘טושוט סרטים’ והיוצרים נועה טל ודובי קרויטורו, שישודר בקרוב ב’כאן 11′.

עוד בטרם שידור הסרט, חשיפותיו הובילו היום (שני) לפשיטה של המשטרה הצרפתית על הישיבה ולמעצרם של אנשי צוות המנהלים אותה, בחשד להפעלת כת.

בתיעוד של יוצרי הסרט, שמובא היום ב’כאן חדשות’, נראים רגעי הפשיטה על המוסד והמעצרים.

ישיבת ‘בית יוסף נובהרדוק’  נוסדה בצרפת לאחר מלחמת העולם השנייה, ומשמשת כיום כישיבה ל’נוער מתמודד’.

באמצעות פסיפס עדויות של חניכים ששהו בישיבה בתקופות שונות בניגוד לרצונם, חושף הסרט את שיטות החינוך המזעזעות במקום.

לפי הטענות, הופעלה בישיבה אלימות קשה כנגד התלמידים, החזיקו אותם בכפייה והתעללו פיזית בקטינים.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, במקום לומדים כ-70 תלמידים מישראל וארה”ב – שהועברו לאחריות מוסדות הרווחה בצרפת, לקראת חזרה לארצם.

לפי דיווח של קובי בורנשטיין ומוישי ריינר בערוץ 14, מהתלמידים –  רובם הגדול קטינים –  שהגיעו לישיבה נלקח הדרכון, כך שהם לא יכלו לצאת מהמקום.

עוד עולה מעדויות שהגיעו לערוץ 14, בישיבה הופעלה מערכת אלימה וסדיסטית על תלמידים, ועונשים קשים כמו מניעת שיחות עם המשפחה בארץ, ביצוע משימות ניקיון בחוץ בשיא החורף האירופאי ועוד ועוד.

על פי העדויות, המצב במוסד היה כה חמור שאירעו בו לפחות שני אירועי נסיון התאבדות של ילדים בני 12 ו-14.

אחד התלמידים סיפר לערוץ  14: “הגעתי לשם בגיל 13.5 כי התקשתי בלימודים ולא כל כך מצאתי את עצמי בתוך המסגרת. ההורים שלי שמעו על הישיבה, הגיע איש צוות אלינו הביתה לשכנע אותם שזה מקום טוב והם החליטו לשלוח אותי לשם. ביום שהגעתי לקחו לי את הדרכון כך שלא יכולתי לצאת מהמתחם.

“מי שלא היה קם לתפילת שחרית היה נענש והיה צריך לצאת לנקות את היער בקור של מינוס 5 מעלות. היו מרביצים לנו מכות רצח על כל דבר הכי קטן”.

עוד תלמיד סיפר: “כל בוקר ב-8 היו נועלים את החדרים והיית חייב לצאת החוצה. לא משנה אם אתה לבוש או לא – היית חייב לצאת. אתה לא תלך לתפילה עם פיג’מה, מה שאומר שהיית צריך לצאת החוצה לקור ולשלג ולחכות עד הצהריים”.

תושב צרפת שמכיר את המקום סיפר לערוץ 14: “ידענו שמשהו קורה שם. היו סיפורים על ילדים קטנים שפשוט תפסו זוג אופניים ורכבו שעות ארוכות עד לפריז בשביל לברוח. הם היו מגיעים לשגרירות ומתחננים שיאפשרו להם לחזור לארץ. היו סיפורים על ילדים קטנים שניסו להתאבד בגלל ההתעללות”.