פולארד ספד בדמעות: ‘הארץ שאהבת מחבקת אותך עכשיו’

מאות בני אדם מכל רחבי הארץ הגיעו להלווית אסתר פולארד ע"ה, רעייתו של יהונתן פולארד, שהלכה לעולמה לאחר מאבק במחלת הסרטן • יהונתן ספד: "היא לימדה אותי מה זה אהבה לארץ הזאת, היא לימדה אותי לאהוב את העם היהודי. היא לימדה אותי כל מה שאני על תורה. הכל" • צפו
חרדים 10
כ"ט שבט התשפ"ב / 31.01.2022 17:12

מאות בני אדם השתתפו אחר הצהריים (שני) בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים, בהלוויתה של אסתר פולארד ע”ה –  רעייתו של יהונתן פולארד –  שנפטרה היום לאחר מאבק ממושך במחלה קשה.

בעלה יהונתן ספד בדמעות: “הארץ שאהבת מחבקת אותך עכשיו. הרבה אנשים מכירים אותה מההפגנות שלה, אבל אני הכרתי אסתר אחרת. היא לימדה אותי מה זה אהבה לארץ הזאת, היא לימדה אותי לאהוב את העם היהודי. היא לימדה אותי כל מה שאני על תורה. הכל. היא לא השתנתה והייתה טהורה.  היא היתה גיבורה אמיתית.

“הסוף הגיע מהר מדי. הייתי עם אסתר בימים האחרונים של חייה. כשהגענו להדסה היא נלחמה קשה כדי לחיות. בסוף עמדו בפניי שתי אפשרויות: לתת לה למות באופן טבעי או להיאבק על חייה. אמרתי לרופאים: האישה הזאת נלחמה עבורי במשך 30 שנה ואני לא מתכוון לוותר עליה. החלטתי שאתן לה את האפשרות להילחם גם על החיים שלה עצמה, לעשות את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב ולהילחם. והרופא הסכים”.

הוא הוסיף: “זו הנאמנות שאני חייב לה. היא הוכיחה לי נאמנות לכל השנים הארוכות הללו. לפני מותה אמרתי לאסתר – כשאת מגיעה לשערי שמיים תלכי להורים שלי, להורים שלך ולרב מרדכי אליהו, ותחכי לי שם. מתישהו אגיע אלייך ועד אז – אוהב אותך לנצח”.

ח”כ אופיר סופר, שהשתתף בלוויה: “יחד עם מאות אנשים, הגעתי ללוות את אסתר פולארד בדרכה האחרונה. אהבה אין קץ, מסירות ארוכות שנים למען שחררו של יונתן, גם כאשר התמודדה עם מחלתה. אישה אמיצה ונחושה שלא הפסיקה להאמין אף פעם. יהי זכרה ברוך” .

ח”כ אורית סטרוק: “‏יוצאת כעת, בטרם עת, מהלויה של אסתר פולארד ז”ל, חזרה לכנסת. צר לי מאד שיו”ר הכנסת החליט לא לעצור את דיוני המליאה לרגל הלוויה של אשת החיל הזו, שבזכותה יונתן פולארד נשאר בחיים, שעשתה למענו את הבלתי יאומן, את כל מה שאנחנו כמדינה לא עשינו”.

אסתר ע”ה, בת 68,  נדבקה לפני כשבועיים בנגיף הקורונה, במקביל להתמודדותה עם מחלת הסרטן, בה חלתה לפני שלוש שנים.

בשלב הראשון טופלה פולארד בביתה בהמלצת הרופאים, אך בעקבות התדרדרות במצבה היא אושפזה במוצאי השבת ב’הדסה עין כרם’.

הלילה התדרדר מצבה והיא נפטרה.

יהונתן פולארד יושב שבעה עד יום ראשון בבוקר ברח’ בית שערים 9, פינת רחוב ריינס, קריית משה (מול ביהכנ”ס ‘היכל יעקב’).

זמני הניחום
10:00 – 13:00
16:00-20:00

שישי
10:00-13:00

מוצ”ש
19:00-22:00

זמני התפילות
שחרית 08:00 | מנחה 16:30 | ערבית 17:30

צילום: יהונתן זינדל, פלאש90
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות