יותר ממה שתוכנן: ממחר – מחירי החשמל מזנקים בכמעט 6%

העלייה הסופית גבוהה יותר מזו שפורסמה. התירוץ? עליית מחירי הפחם במהלך ינואר • נתניהו: "בנט מעלה את יוקר המחייה ולא נותן שום סיוע כלכלי לאזרחים ולעסקים!" • ח"כ אלי כהן: "חברת חשמל הרוויחה בשנת 2021 יותר ממיליארד ש"ח. במקום להעלות צריך להוריד! ממשלה מנותקת!"
יוני גרין
כ"ט שבט התשפ"ב / 31.01.2022 13:22

אחרי הדלק ומוצרי המזון: לפי ההחלטה הסופית שמפרסמת היום (שני) רשות החשמל, מחירי החשמל יעלו בחודש פברואר בשיעור של 5.7%.

התעריף החדש ייכנס לתוקף כבר מחר – ה-1 בפברואר.

לפני כחודש פורסמה בחדשות 12 ההחלטה שהובאה לשימוע בנוגע לעליית מחירי החשמל, אך היא הייתה צפויה להיות נמוכה יותר  – עלייה של 4.9%.

ברשות החשמל מסבירים את הזינוק בכך שהפחם המשיך להתייקר במהלך החודש.

לפי רשות החשמל, הגורם המרכזי לעלייה בתעריף החשמל הוא מחיר הפחם העולמי שעלה במהלך השנה האחרונה בלמעלה מ-100%.

לא רק החשמל מתייקר מחר: גם תעריף הדלק עולה הלילה בחצות ב-34 אגורות שהם יותר מ-5%.

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע”מ) לא יעלה על 6.71 ש”ח לליטר, עליה של 34 אג’ מחודש קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע”מ), ללא שינוי מחודש קודם.

השינוי במחיר הדלק נובע מהשינוי במחיר העולמי, שמושפע ממחירי האנרגיה והנפט, מהתפוקה הלא מספיקה של אופ”ק ומהמשבר המחמיר בין רוסיה לאוקראינה שמזניק את המחירים באירופה.

 

מנהיג המחנה הלאומי, ח”כ בנימין נתניהו, הגיב: “הדלק עולה. מחירי המזון עולים. המיסים עולים. עכשיו גם החשמל מתייקר. בנט מעלה את יוקר המחייה ולא נותן שום סיוע כלכלי לאזרחים ולעסקים!”

יו”ר ש”ס אריה דרעי הגיב: “בושה וחרפה של ממשלה: יוקר המחיה מזנק וכעת גם החשמל מתייקר, כי יש לנו ממשלה חסרת חמלה ושר אוצר שאנשים לא מעניינים אותו. ליברמן, בנט וסער, אתם אחראים לעוול הזה. הכל על ראשכם”.

ח”כ אלי כהן מהליכוד: “חברת חשמל הרוויחה בשנת 2021 יותר ממיליארד ש”ח. במקום להעלות את המחיר צריך להוריד! ממשלה מנותקת!”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ לגלג על בנט: “סינגפור אומרים לכם”.

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום בישיבת סיעת ישראל ביתנו כי עליית המחירים של החשמל  בישראל היא “הכי מתונה בעולם”. עם זאת הוא ציין כי “הממשלה לא תיתן לחברות לנצל את המצב באופן ציני”.

ליברמן הוסיף: “אם הממשלה לא תקבל מהחברות תשובות מנומקות עוד היום”, מחר הוא ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי יפנו לרשויות המוסמכות: “נדרוש מאותן חברות הסברים לעלייה ונשאל למה ואיך”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות