יותר מ-74 אלף מאומתים, 214 נפטרו מקורונה רק בשבוע האחרון

נמשכת העלייה במספר המאומתים החדשים והחולים במצב קשה: 1,099 חולים קשה מאושפזים בבתי החולים • דוח אמ"ן מאשש: עלייה באבחון מקרי תסמונת פוסט קורונה בקרב ילדים בארץ • מספר המאושפזים החדשים במצב קשה ביום אחד הגיע לשיא - והוא עומד על 219 בני אדם
תמי גיל
כ"ט שבט התשפ"ב / 31.01.2022 11:07

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שני) על נתוני התחלואה בקורונה בישראל, עולה כי אתמול אותרו 74,312 מקרי קורונה מאומתים חדשים מתוך 249,938 בדיקות שנערכו.

שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 29.73%.

מקדם ההדבקה המשיך לרדת והוא עומד על 0.94.

בבתי החולים מאושפזים 1,099 חולים שמצבם מוגדר קשה ו-241 מתוכם מונשמים.

מספר המאושפזים החדשים במצב קשה ביום אחד הגיע לשיא והוא עומד על 219 בני אדם.

מאז פרוץ המגיפה נפטרו בישראל 8,724 חולים, כאשר 214 מתוכם רק בשבוע האחרון.

מרכז השליטה הלאומי למאבק בקורונה, פרסם הבוקר  דוח המתאר את תמונת המצב אודות התחלואה בישראל, והזהיר כי מזוהה עלייה באבחון מקרי תסמונת PIMS בקרב ילדים בארץ – לאחר שבעשרת הימים האחרונים זוהו מספר מקרים חדשים של התסמונת.

כותבי הדוח הוסיפו: “בה בעת, נצברים דיווחים נוספים, מפי גורמי רפואה בכירים בארצות הברית על מקרי התסמונת בילדים, המקושרים לגל האומיקרון. בשל ראשוניות הדיווחים, קיים קושי בקביעת שיעורי ההיארעות המעודכנים של התסמונת, לפי שעה”.

על פי נתונים שהתקבלו במדינת ניו יורק, והוזכרו בדוח, במהלך חודש ינואר אובחנו 31 ילדים שסבלו מהתסמונת, 16 מתוכם רק בשבועיים האחרונים, אך הודגש כי רובם אינם מחוסנים.

בדוח הוזכר עוד, כי התקבלו דיווחים בארצות הברית ובדרום אפריקה על תופעות נוירולוגיות כגון פרכוסים חדשים, שתוארו כחריגים באופיים, וכן אנצפליטיס (דלקת המוח) בילדים שנדבקו באומיקרון.

במסגרת חקירת האיגוד האמריקאי למחלות זיהומיות בילדים, עלה כי גם זוהו בארצות הברית מספר מקרים של ילדים בגילאי בית ספר, שסבלו מתסמינים המחשידים לאנצפליטיס, כשבועיים לאחר החלמתם מקורונה, ובהם: כאבי ראש, הפרעות בקואורדינציה, הקאות, סחרחורות, ריצוד עיניים, פרכוסים, חולשה ובלבול.

כמו כן, כותבים מומחי המרכז כי השבוע הקרוב הינו משמעותי להתייצבות מגמת ההאטה בתחלואה בארץ, במיוחד לאור מתווה החינוך החדש. עוד הם מציינים כי התחלואה תושפע ממידת ההיענות של הורים לבדיקות התלמידים.

נציגת משרד הבריאות אילנה גנס אמרה היום בדיון בוועדת הבריאות בכנסת, כי משרד הבריאות בוחן אפשרות להכיר בבדיקת אנטיגן ביתית. “יש כמה חברות בארץ שיכולות להציע את השירות הזה. זה מייצר אתגר טכנולוגי, אבל זה משהו שאנחנו עובדים עליו”.

גנס אמרה כי בשבועות הקרובים האופציה הזו תוסדר, מה שיוכל לשמש את הציבור בהמשך המגפה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות