סער: אתמוך בממשלה במינוי עו”ד גלי בהרב-מיארה ליועצת המשפטית

שר המשפטים אמר שיביא לאישור הממשלה את מינויה של עו״ד בהרב-מיארה: "המועמדת הטובה ביותר, הבשלה ביותר והראויה ביותר" • "יש לה את התכונות האישיותיות הנדרשות לתפקיד: יושר ויושרה, שיקול דעת ושכל ישר ועמוד שדרה ערכי ומקצועי"
אריה ריבקינד
כ"ט שבט התשפ"ב / 31.01.2022 10:41

שר המשפטים גדעון סער הודיע הבוקר (שני) כי יציע לממשלה לבחור את עו”ד גלי בהרב-מיארה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה.

“ראוי למנות בפעם הראשונה בתולדות המדינה אשה לתפקיד זה. אך אציע למנות את עו״ד בהרב-מיארה לא מטעם זה, אלא משום שהיא המועמדת הטובה ביותר, הבשלה ביותר, הראויה ביותר ועם הרקע המקצועי והניהולי העשיר והמרשים ביותר”, כתב השר בחשבון הטלגרם שלו.

סער כתב כי בהרב-מיארה “ניהלה את פרקליטות המחוז הגדולה ביותר, שיפשפה את סוליות נעליה לא בישיבות, אלא בשטח המשפטי האמיתי בייצוג משרדי הממשלה השונים”.

הוא הדגיש כי לבהרב-מיארה התכונות הנדרשות לתפקיד. “למיטב הכרתי ושיפוטי היא ניחנה בתכונות האישיותיות הנדרשות לתפקיד: יושר ויושרה, שיקול דעת ושכל ישר ועמוד שדרה ערכי ומקצועי”, אמר סער. “זאת, בנוסף לכישורים משפטיים מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר. היא ציונית, אכפתית וממלכתית”.

סער טען כי כל מי שתקפו את עו”ד בהרב-מיארה בשבועות החולפים וביתר שאת ביממה האחרונה אינם מכירים אותה כלל, את יכולותיה ואת כישוריה. “מצער שיש מי שמנסים לשלול מראש את מי שעומד לשאת, בשירות המדינה, באחריות כה כבדה. וזה נעשה רק מטעם אחד: שאני, בהתאם לסמכותי, הצעתי את מועמדותה”.

הוא הוסיף: “תפקיד היועץ המשפטי לממשלה הוא תפקיד קשה מאוד ומאתגר. הוא יקר לי מאוד ויקר לכל מי שחשוב לו שישראל תוסיף להיות מדינה מתוקנת. אני מקווה שהממשלה כולה תתמוך בהמלצתי המבוססת על הכרתי בדבר טובת מערכת המשפט ומדינת ישראל”.

מלבד עו”ד בהרב-מיארה, אתמול המליצה הוועדה לאיתור תפקיד היועמ”ש בראשות נשיא בית המשפט העליון לשעבר השופט בדימוס אשר גרוניס על עו”ד איתי אופיר, יועמ”ש מערכת הביטחון, וד”ר רועי שיינדרוף, המשנה ליועמ”ש לתחום המשפט הבין לאומי.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות