ליברמן מאיים על יבואני ויצרני מזון: “עצרו מיד את גל עליית המחירים”

שר האוצר יחד עם שרת הכלכלה ברביבאי, העבירו מכתב חריף אל יצרני המזון ואיימו כי "לא יהססו לנקוט בצעדים הנדרשים להבטחת כלכלה תחרותית והוגנת" • הם הוסיפו: "העלאת מחירים בעת הזו היא צינית ופוגעת באזרחי המדינה"
יוני גרין
כ"ח שבט התשפ"ב / 30.01.2022 20:42

ניסיונות לבלום את ההתייקרויות שמטריפות את אזרחי ישראל: שר האוצר אביגדור ליברמן, ושרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, פנו הערב (ראשון) אל יצרני וייבואני מוצרי המזון והצריכה ודרשו מהם  לעצור את עליית המחירים.

“הכרזתכם על העלאת מחירים בעת הזו היא צינית ופוגעת באזרחי המדינה”, כתבו השרים במכתבם.

במכתב ששלחו השרים למנכ״לי ונשיאי חברות המזון והייבוא הגדולות בארץ ציינו השרים, כי גם על החברות חלה האחריות הלאומית בתקופה מאתגרת זו, בהתחשב במצבן הכלכלי וברווחיהן.

המכתב נשלח אל שבעה ספקי המזון אשר הכריזו לאחרונה על העלאת המחירים לרשתות המזון המשווקות את מוצריהם: יובל לנדסברג מנכ”ל סנו, אבי בן אסאייג מנכ”ל אסם- נסטלה, מוני ליימן מנכ”ל חברת ליימן שליסל, גבי קאופמן מנכ”ל משותף חברת רסטרטו, גיורא בר דעה נשיא ומנכ”ל קבוצת שטראוס, נועם וימן מנכ”ל קבוצת דיפלומט, ויוני שסטוביץ מנכ”ל חברת שסטוביץ.

עוד ציינו השרים, כי עד שנת 2021, השקל התחזק משמעותית אל מול מטבעות אחרים בעולם, וזאת בסביבה אינפלציונית נמוכה.

לדברי השרים במכתב, משמעות התחזקות השקל היא שמוצרים שיובאו על ידי החברות לישראל הוזלו משמעותית עבורן – מבלי שהפחיתו את המחיר לצרכן הישראלי בהתאמה, והוא נותר מהגבוהים בעולם למוצרים אלו.

עוד ציינו השרים, כי ימשיכו לעקוב באחריות הלאומית הנדרשת אחר המחירים לצרכן הישראלי, ואיימו כי במסגרת זו לא יהססו לנקוט בצעדים הנדרשים להבטחת כלכלה תחרותית והוגנת.

“המשבר לא תם. אזרחים ועסקים רבים טרם התאוששו ממשבר הקורונה, וחלקם אף נפגעו בגל האומיקרון הפוקד את המדינה״, כתבו השרים במכתב. ״ממשלת ישראל עושה כל שביכולתה על מנת לסייע להם לצלוח את הגל הנוכחי בבטחה אך נדרש שיתוף פעולה גם מצד ׳יתר השחקנים׳ במשק”.

השרים כתבו כי הם מצפים מהחברות לנהוג בהוגנות ולבטל את העלאות המחירים עליהן הכריזו: “לפיכך בשעה מורכבת זו, מצופה לגלות אחריות ולהודיע על ביטול העלאת המחירים… לא נהסס לנקוט בצעדים הנדרשים להבטחת כלכלה תחרותית והוגנת”.

ככל הנראה, בכך השרים מתכוונים שלא יהססו לרתום את רשות התחרות לעניין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות