רכבת ישראל השלימה ביום שלישי את כריית המנהרה הארוכה ביותר בישראל, כחלק מפרויקט סלילת קו הרכבת המהיר מתל-אביב לירושלים. הפעלת הקו מתוכננת להתבצע בשנת 2017.
העבודות לחפירת המנהרה, המשתרכת לאורך 11.6 קילומטרים מתחת לפני הקרקע, הושלמו בתום 22 חודשים, שבסיומם חובר אזור נחל יתלה למבשרת ציון. בסיום הקמת הקו צפויות לעמוד שתי מנהרות מקבילות, ובהן מסילה כפולה באורך של 57 קילומטרים, שיעברו דרך נתב”ג ומודיעין ויסתיימו בתחנת ‘האומה’, שבין התחנה המרכזית ובנייני האומה בכניסה לירושלים.
עם השלמת התוואי כולו, יעמוד זמן הנסיעה בקו על 28 דקות בלבד, ובהנהלת הרכבת מקווים כי הקו יפעל לפחות ארבע פעמים בשעה לכל כיוון.
בחודשים הקרובים צפויות להתחיל העבודות לסלילת המנהרה המקבילה, כשעלותו הכוללת של הפרויקט נאמדת בכ-7 מיליארד שקלים.