כך נפגשתי עם בן גוריון, וזה מה שוחחנו: הקלטות החסיד נחשפות

זיכרונות אישיים שחלק הרב טוביה פלס זצ"ל, שנפטר בשבוע שעבר, נחשפו השבוע בכתבת ענק לדמותו בשבועון 'כפר חב"ד' • בין היתר סיפר על השיחות שניהל עם בן גוריון וכיצד נפגשו • "היינו צועדים יחד בערך שני קילומטרים בכל בוקר הלוך וחזור"
חרדים 10
כ"ו שבט התשפ"ב / 27.01.2022 22:41

הרב טוביה פלס זצ”ל, החסיד מכפר חב”ד שהגה והפיץ את חוברות ‘דבר מלכות’, ונפטר בשבוע שעבר בגיל 73,  פעל תמיד הרחק מאור הזרקורים. רק בשיחות פנימיות, עם בני המשפחה, בעתות רצון  – סיפר על עצמו.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

חלק נרחב מן השיחות האישיות הללו, שבהם שרטט מסכת חיים של התמסרות ופעילות נרחבת עבור הרבי מליובאוויטש, הוקלטו בידי צאצאיו למשמרת.

בכתבה במגזין ‘כפר חב”ד’, מאת מענדי קורטס, נחשפו חלק מן ההקלטות הללו.

הראשונה על הקרבה שהייתה לו בשנותיו הצעירות עם ראש הממשלה הראשון בן גוריון.

“בן גוריון דיבר איתי על הרבי מליובאוויטש, בעיקר על כך שלא הגיע לארץ”, סיפר. “היינו צועדים יחד בערך שני קילומטרים בכל בוקר הלוך וחזור והיו לי הרבה שיחות אישיות איתו.

“ישבתי גם בחדר שלו. אני זוכר שהגיעו אליו אנשים רבים מכל קצוות הארץ והעולם לדבר איתו ולהתייעץ איתו. הוא דיבר איתי הרבה על התורה, והעניק לי במתנה ספרים שעליהם חתם בהקדשה אישית. אגב, הוא היה לומד הרבה בספר התנ”ך”.

על היום שבו נפגש עם בן גוריון לראשונה, סיפר הרב פלס: “זה היה כשנסענו פעם, קבוצת חיילים, למחנה פארן (במרכז הערבה, הממוקם כ-100 ק”מ צפונית לאילת), שממנו נשלחו חיילים לכל מיני מקומות ואזורים. בדרך לפארן עברנו בשדה בוקר, שהייתה בדרך, ועצרנו שם לחנייה. עשו לנו טיול במקום והגענו גם לבית שבן גוריון גר בו. הוא יצא מהבית, מוקף בשומרים – אגב חלק מהשומרים הללו שיגרו עמי מכתבים לרבי, כשנסעתי מיד אחרי השחרור – וראה אותי עטוי זקן וביקש לדבר איתי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות