אמ”ן: ב-3 שבועות של ינואר אובחנו יותר חולים מבכל 2021

בכל שנת 2021 אובחנו 960 אלף בני אדם בכל הגילים שנדבקו בקורונה - ואילו החודש אובחנו כבר 1.16 מיליון נדבקים • באמ"ן ממשיכים להתריע מפני עלייה בדיווחים על תסמונת פימס • המומחים מזהירים: "עשויים להיות 200-100 ילדים שיסבלו מהתופעה הקשה של 'פימס' בשבועות הקרובים"
תמי גיל
כ"ה שבט התשפ"ב / 27.01.2022 12:50

הדבקה חסרת תקדים: מדוח אגף המודיעין של צה”ל שפורסם הבוקר (חמישי) עולה, כי בשלושת השבועות הראשונים של חודש ינואר אובחנו יותר נדבקים מבכל שנת 2021.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

על פי הדוח, לאורך כל השנה שעברה אובחנו 960,500 בני אדם בכלל הגילים שנדבקו בקורונה, ואילו בשלושת השבועות של חודש ינואר אובחנו כ-1,160,000 נדבקים בקורונה.

על רקע העלייה בתחלואה ובמספר החולים חסר התקדים שנלווה אליה, באמ״ן ממשיכים להתריע מפני עלייה בדיווחים על תסמונת פימס.

מחישוב שעשו מומחי מרכז הידע והמידע למערכה בקורונה, לפי שכיחות תסמונת PIMS בילדים כפי שהייתה בגל הדלתא – בהיקפי ההדבקה הנוכחיים של ילדים עשויים להיות 200-100 ילדים שיסבלו מהתופעה הקשה בשבועות הקרובים.

יצוין, כי רק אתמול דווח על ארבעה מקרי תסמונת PIMS בילדים שמאושפזים בבתי החולים קפלן, העמק וסורוקה.

שיעור השכיחות של PIMS הוגדר עד כה כמקרה אחד לכל 30 אלף נדבקים. בשנת 2021 ועד לתחילת גל האומיקרון ב-21 בדצמבר, אומתו כ-300 אלף ילדים לא מחוסנים בגילי 18-0 – שהובילו לפחות ל-220 אבחנות של תסמונת PIMS בישראל.

בששת השבועות של גל התחלואה הנוכחי אומתו כ-440 אלף ילדים בגילים אלו, ומתוכם כ-250 אלף לא מחוסנים (חיסון מפחית ב-91% סיכון להופעת תסמונת PIMS לפי מחקרים, ולכן ילדים לא מחוסנים הם בסיכון גבוה יותר), ורמות התחלואה הסמויה מוערכות כגבוהות יותר מבגלים קודמים.

“אם שיעור הארעיות של תסמונת PIMS באוכלוסייה בעקבות זן האומיקרון דומה לשיעורה הממוצע בגלי הזנים הקודמים, עשויים להיות 200-100 ילדים שיסבלו מהתופעה הקשה בשבועות הקרובים. זאת כאשר מערכת הבריאות בעומסים גדולים כבר עתה, כולל במחלקות הילדים”, מציינים המומחים.

אחוז הבדיקות החיוביות עומד בימים האחרונים על 20.3% – אחד מכל חמישה נבדקים חיובי. עם זאת, ההערכה היא שמדיניות הבדיקות החדשה המאפשרת בדיקות ביתיות מטה את החישוב.

המומחים מציינים בדוח: “מדובר בשיעור בדיקות חיוביות גבוה במיוחד, ומשקף את קיומה של תחלואה לא מאותרת נרחבת. יחד עם זאת, חשוב להבין כי מדד זה מושפע ממדיניות הבדיקות החדשה”.

בקרב נוסעים לחו”ל, שנדרשים כולם להיבדק, ללא קשר למדיניות החדשה, שיעור החיוביים עומד על 11.5%. לפי דוח אמ”ן, “גם הוא נתון גבוה מאוד המצביע על תחלואה סמויה בהיקפים גבוהים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות