ירושלים של לבן: 20 ס”מ שלג נערמו ברחובות; אין לימודים • צפו

'אלפיס' הביאה עימה כמויות יפות של שלג, שירד בצפון, בשומרון, בנימין, בגוש עציון - וכמובן בבירה ירושלים • רכבים נתקעו בדרך לעיר בכביש 1: "צוותי נתיבי ישראל היו עסוקים כל הלילה בפעולות חילוץ של אזרחים" • עשרות פונו בלילה לקרית יערים, שם קיבלו מחסה ציוד חם ומזון בחינם
חרדים 10
כ"ה שבט התשפ"ב / 27.01.2022 11:06

חגיגה לבנה: שכבה עבה של שלג  כיסתה במהלך הלילה (חמישי) את ירושלים וההרים שסביב לה.

התגוששות מומחים? הסערה המפותלת סביב החיסון נגד הקורונה

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

בירושלים ירדו במהלך הלילה בין 10 ל-25 ס”מ של שלג, כאשר במספר שכונות זכו לראות רק כ-5 ס”מ.

אחרי שלא עבדה בבוקר, הרכבת הקלה בירושלים חזרה לפעילות סדירה. מערך האוטובוסים העירוני, שגם הוא לא עבד, חזר בהדרגה מהשעה 10:00 תוך מתן עדיפות לקווים חיוניים. גם השירות הבין-עירוני אל עיר הבירה וממנה חזר בהדרגה.

בשל השלג, הצירים המובילים לירושלים סגורים חלקית, ובתוך העיר הצירים נמצאים בתהליך פינוי ופילוס ועל כן התושבים מתבקשים שלא לצאת מהבית בשעות הקרובות ולא לנסוע ברכביהם עד שהכבישים יהיו בטוחים לנהיגה.

העירייה הודיעה כי הלימודים בעיר לא יתקיימו היום בבתי הספר ובמעונות היום.

במהלך הלילה מספר אזרחים נתקעו בדרך לעיר בכביש 1, והסיבה לדבריהם לכך היא שנתיבי ישראל לא הגיעו בזמן לפלס את נתיבי הגישה מחוץ לעיר.

גורמים בכירים בעיריית ירושלים תקפו: “בנתיבי ישראל לא הפיקו את הלקחים מהשלג ב-2013 והאזרחים לא אמורים לשלם על כך את המחיר”.

בתגובה נמסר מנתיבי ישראל לחדשות 12: “צוותי נתיבי ישראל היו עסוקים כל הלילה בפעולות חילוץ של אזרחים. כל הרכבים פונו מהלילה וגם הרכבים שעמדו במחסומים חולצו”.

עשרות אזרחים שנתקעו עם רכבם בכביש מספר 1 בדרכם לירושלים פונו לקרית יערים שם קיבלו מחסה ציוד חם ומזון בחינם מהמועצה המקומית שפעלה לאורך כל הלילה לדאוג לכל האורחים.

השירות הבין-עירוני והעירוני בצפת חזר לפעילות מלאה. ברמת הגולן, הגליל העליון ויהודה ושומרון השירות העירוני והבין-עירוני חוזר בהדרגה עם פתיחת הצירים.

היום ימשיך להיות קר מהרגיל לעונה וגשם יוסיף לרדת לפרקים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, כאשר שלג יירד בחרמון ובצפון רמת הגולן. בשעות הבוקר עדיין יירד שלג בפסגות הגבוהות של הרי הגליל והמרכז. קיים חשש קל משיטפונות במדבר יהודה וים המלח, והצפות מקומיות בערי החוף.

במהלך הלילה הטמפרטורה בירושלים ירדה לחצי מעלה מתחת לאפס ונכון לשעות הבוקר נמדדה מעלה אחת. בהמשך  צפויה עלייה במידות החום וימשיך לרדת גשם לפרקים מהצפון ועד צפון הנגב.

בכנרת נרשמים נתונים חיוביים במפלס הימה: על פי נתוני המדידה של רשות המים מפלס הכנרת עלה ב-5.5 ס”מ ביממה האחרונה, ועומד כעת על 1.69 מטרים מהקו העליון. הספיקה בירדן עומדת על 80 מ”ק/שניה, העלייה בספיקות בירדן ובנחלי הגליל והגולן מבטיחה עלייה גבוהה במפלס גם ביממה הקרובה, בשיעור של 7-5 ס”מ.

באתר החרמון מעדכנים כי ‘אלפיס’ הוסיפה כ-70 ס”מ למפלס התחתון של האתר, שעומד כעת על 1.5 מטרים. השלג ממשיך לרדת גם הבוקר.

ליאור סודרי, חזאי ‘מטאו טק'” מסר, כי ביום שישי גשמים יירדו מדי פעם מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, ועדיין קיים חשש לשיטפונות ולהצפות במוקמות המועדים, בחרמון ירד שלג ויתכן גם בצפון הגולן. ייתכנו משבים עד 55 קמ”ש.

ביום שבת יהיה מעונן חלקית ועדיין יירד גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמרכזה, יהיה קר מהרגיל. ביום ראשון יהיה מעונן חלקית עד בהיר, עם עלייה קלה בטמפרטורות, וצפויה הפוגה זמנית בגשמים.

ביום שני גשמים יירדו מידי פעם מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, קיים חשש לשיטפונות במקומות המועדים, בחרמון יירד שלג וייתכן גם בצפון הגולן, קר מהרגיל.

צילום: נתי שוחט ואוליבייר פיטוסי, פלאש90
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות