הסתדרות המורים: ‘המתווה מסוכן. אל תגיעו מחר לבתי הספר והגנים!’

ברדק: כל הילדים יידרשו להציג מחר - באופן חד פעמי, בדיקה שלילית בכניסה לבית הספר • עם זאת, ערכות הבדיקה טרם חולקו ועוד לא ברור כיצד יוכלו כל התלמידים להיבדק • מזכ"לית הסתדרות המורים: "ההחלטה של בנט לבטל את הבידודים - אומללה. יינקטו צעדי מחאה"
תמי גיל
כ"ד שבט התשפ"ב / 26.01.2022 19:02

בדרך להדבקה המונית של ילדים: חרף הלחצים של מערכת הבריאות, נפתלי בנט דחה הערב (רביעי) את המלצות המומחים – ומתווה מערכת החינוך החדש ייצא לדרך החל ממחר.

התגוששות מומחים? הסערה המפותלת סביב החיסון נגד הקורונה

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

המשמעות היא שמתווה הבידודים לתלמידים ייפסק, וכל תלמיד שייחשף למאומת לא יידרש להיכנס לבידוד. ד”ר שרון אלרעי פרייס התנגדה למהלך.

מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, אמרה  בריאיון לסיוון רהב מאיר בחדשות 12: “ההחלטה של ראש הממשלה ושר הבריאות לבטל את הבידודים – אומללה. מפקירים את ציבור עובדי ההוראה”.

מאוחר יותר הודיעה מזכ”לית הסתדרות המורים לעובדי ההוראה: “אין להגיע מחר לבית הספר ולגנים, החלטת הממשלה חושפת אתכם לנגיף הקורונה באופן שמסכן את בריאותכם”. היא הוסיפה  כי “יינקטו צעדי מחאה”.

במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל.

בתוך כך, כל הילדים יידרשו באופן חד פעמי להציג בדיקה שלילית בכניסה לבית הספר. עם זאת, ערכות הבדיקה טרם חולקו ועוד לא ברור כיצד יוכלו כל התלמידים להיבדק.

במשרד הבריאות הפתיעו את מיליוני הורים עם הנחתה ולפיה כבר מחר בבוקר הם צריכים לבצע לתלמידים בדיקת קורונה – טרם הגעתם למסגרות החינוך ובהם גנים, מעונות פעוטונים ובתי ספר.

משרד החינוך חילק לאורך כל התקופה האחרונה ובימים האחרונים בדיקות לתלמידים, אך הבעיה הגדולה ביותר היא בקרב חצי מיליון פעוטות וילדים עד גיל 3, שמתחנכים במעונות יום במסגרות פרטיות – גנים, מעונות ופעוטונים – שלא קיבלו ערכות בדיקה.

יצוין, כי המתווה יחול רטרואקטיבית גם על מי שכבר נמצא בבידוד. ייבדק ויימצא שלילי – יוכל לחזור לבית הספר.

עוד בנושא:

הוכרע: הבידודים במערכת החינוך יבוטלו החל ממחר • וזה המתווה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות