השדכן מ’יש עתיד’ צוהל: “מודה ליאיר לפיד ולאדמו”ר מבעלז”

ח"כ משה קינלי טור פז מ'יש עתיד', מי שקידם את המו"מ, מחבק את חסידות בעלזא: "מהלך דרמטי יוצא לפועל. מקדמים שינוי" • הח"כית לשעבר תהלה פרידמן מ'כחול לבן' מאושרת: "החלטת מוסדות בעלז להכניס לימודי אנגלית ומתמטיקה - מהפכה מרגשת. הלוואי וזו סנונית שמבשרת אביב"
אריה ריבקינד
כ"ד שבט התשפ"ב / 26.01.2022 17:35

“האביב החרדי”? ועדת החינוך של חסידות בעלזא ואישים נוספים בצמרת החצר, נפגשו ביום שני עם מנכ”לית משרד החינוך דלית שטאובר, וכל המי ומי של צמרת המשרד, כאשר ‘השדכן’ של המהלך הוא ח”כ משה קינלי טור פז, נציג מפלגת יש עתיד – והכל בניסיון לגבש מודל ללימודי ליבה בתלמודי התורה של בעלזא, שבתמורה יתוקצבו באופן מלא.

התגוששות מומחים? הסערה המפותלת סביב החיסון נגד הקורונה

טור פז, לשעבר ראש אגף מנח”י בעיריית ירושלים, מכהן כיום כח”כ מטעם יש עתיד. הוא חבר בוועדת חוץ וביטחון וועדת החינוך.

לאחר שנחשף כי האדמו”ר מבעלזא נתן הסכמה ללימודי מקצועות הליבה גם לבנים – חגג הח”כ מיש עתיד את הצלחתו.

בפוסט שפרסם אחר הצהרים (רביעי) בחשבון הפייסבוק שלו – כתב טור פז:

“שמח לבשר שלאחר שנה בה קידמתי מו”מ שקט, מהלך דרמטי כעת יוצא לפועל.

“לפני שנה הם הגיעו אליי, שבעה ראשי מוסדות המייצגים כ-9,000 תלמידים בחסידות בעלז. הם הגיעו להבנה שבמצב הנוכחי, ללא לימודי ליבה התלמידים יתקשו להשתלב בשוק העבודה. וביקשו את עזרתי בבניית מתווה שיתאים לאורח חייהם.

“לאחר מו”מ ארוך, עדיין לא סופי, אבל כבר אפשר לעדכן שמוסדות הלימוד לבנים בחסידות בעלז, יכניסו לימודי ליבה (!) לתכנית הלימודים. מתוך רצון להניע את התכנית כבר בשנת הלימודים הקרובה”.

הח”כ מיש עתיד הסביר: “לימודי מקצועות הליבה הם הבסיס להשתלבות בשוק התעסוקה. מהלך, שאני רואה עצמי מחויב להרחיב אותו, בכלל הזרמים והמגזרים בחברה הישראלית.

“אני מודה לשר החוץ יאיר לפיד על הגיבוי והליווי הצמוד, לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון, למנכלי”ת המשרד דלית שטאובר ולאדמו”ר חסידות בעלז על קידום המהלך. מקדמים שינוי. מתחילים בחינוך”.

הח”כית לשעבר תהלה פרידמן מסיעת ‘כחול לבן’ צהלה בתגובתה: “יש מעט מאד נושאים יותר קריטים לעתיד של המדינה מעליה כמותית ואיכותית בתעסוקה של גברים חרדים. ההחלטה של מוסדות בעלז להכניס לימודי אנגלית ומתמטיקה היא מהפכה מרגשת. כל הכבוד לח”כ קינלי טור פז שהוביל את המהלך. הלוואי וזו סנונית שמבשרת אביב”.

איש התקשורת יאיר אטינגר, פרשן ‘כאן חדשות’ לענייני דת ומדינה – הגיב על המתווה המסמן: “בפגישה שהיתה השבוע במשרד החינוך לא השתתפו ח”כים חרדים, אבל היה ח”כ מיש עתיד. ערוץ ישיר בין בעלז הרשמית לקואליציה, בלי יהדות התורה ובלי חרם”.

בהמשך צייץ: “מה מניע את בעלז ולמה דווקא עכשיו? לא בהכרח לפי הסדר/החשיבות: קבלת תקציבים למוסדות, דאגה לעתיד הכלכלי של הילדים (מי שעוקב אחרי הרבי מבעלז לא מופתע), חשבונות פנימיים ביהדות התורה”. 

העיתונאי משה גלסנר מ’קול ברמה’ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “‏יש משהו סותר בהתנהלות בעלזא. החסידות שהרימה ראשונה את נס המרד בהנחיות הקורונה, ועוד נגד ממשלה שהחרדים היו שותפים מרכזיים בה, היא הגוף החרדי הרשמי הראשון שהרים דגל לבן בנושא הכי עקרוני – מערכת החינוך, מול ממשלה לעומתית לחרדים.

“יש לי הסבר לזה. אבל מעניין אותי יותר, מה אתם חושבים?”

עוד בנושא:

“שמח ומצדיע לאדמו”ר מבעלז על ההחלטה ללמוד מקצועות ליבה”

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבלזערס היו ונשארו החסידות הכי קלוקלת
    26/01/2022 20:35
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מזרחניקס

  2. נראה רופאים מהנדסים וכדומה חסידיים -ימות המשיח
    26/01/2022 20:47
    חיים
  3. מהלך אמיץ….

  4. מכרו את התורה בשביל כסף .....
    27/01/2022 00:58
    אם בארזים....
  5. מכרו את התורה בשביל כסף …..