הורי הנעדר: “מציעים פרס כספי למי שיעזור למצוא את הבן היקר שלנו”

הוריו של אהרון סופר, תלמיד הישיבה בן ה-23, שנעדר מאז צהרי יום שישי, פרסמו הודעה מוקלטת בווידאו, בה הם מודים למחפשים ומציעים פרס כספי • אני מבקשת וממש מתחננת, אם מישהו שמע על אהרון או ראה - בבקשה מיד תתקשרו למשטרה"
יוני גרין
א' אלול התשע"ד / 26.08.2014 21:36

מחפשים פיתרון לתעלומה: הוריו של אהרון סופר, תלמיד הישיבה בן ה-23, שנעדר מאז צהרי יום שישי, שנחתו שלשום בישראל כדי לעמוד מקרוב אחר החיפושים, פרסמו היום (שלישי) הודעה מוקלטת בווידאו, בה הם מודים למחפשים אחר בנם ומציעים פרס כספי למי שיביא מידע שיסייע באיתורו.

האם אומרת בהקלטה, בשפה האנגלית: “זה זמן קצת קשה בשבילי לדבר כרגע, אבל אני אשתדל לדבר. אני רוצה להודות לכולם על כל העזרה, אני מבקשת וממש מתחננת, אם מישהו שמע על אהרון או ראה כל דבר קטן, בבקשה מיד תתקשרו למשטרה להודיע על זה”.

אביו של סופר אמר תוך שהוא מקריא מהכתב: “הבן שלנו אהרון יצא להליכה ביער ירושלים ביום שישי 22 לאוגוסט, ונראה לאחרונה בשעה 12 בצהריים באזור יד ושם.

“המשטרה חוקרת עם כל האמצעים שבידיה ובודקת את כל הכיוונים האפשריים. אנחנו רוצים להודות לשגרירות האמריקנית ולקונסול, ל-FBI, למשטרת ישראל ולזק”א על כל הניסיונות שלהם למצוא את הבן היקר שלנו אהרן”.

ההורים אומרים בהודעה כי הם מציעים פרס כספי גדול למי שימסור מידע שיוביל לאיתורו של בנם: “אנחנו מציעים פרס כספי של 100,000 שקלים לכל מי שיצליח לעזור לנו למצוא את אהרון שלנו”.

אהרון סופר, אזרח ארצות הברית, טייל ביום שישי האחרון עם חבר ביער ירושלים, כאשר השניים הגיעו למדרון תלול. החבר סירב לרדת והשניים קבעו כי ייפגשו בנקודת מפגש. אולם הזמן חלף וסופר לא הגיע – ומאז נעלמו עקבותיו.

מאז נודע על היעלמותו מנהלים כוחות משטרה, יחידות חילוץ, מתנדבי זק”א ואיחוד הצלה, ותלמידי ישיבות חיפושים אחריו. המשטרה תשאלה את כל מכריו וראשי הישיבה בניסיון להתחקות אחר התעלומה.

החיפושים נמשכו גם היום, כולל במישור המודיעיני  – אולם לפי שעה ללא קצה חוט.

בימים האחרונים התעורר גם פולמוס מדוע בעוד בכלי התקשורת החרדים עוסקים בהרחבה בפרשה, ומסקרים את החיפושים אחריו, בכלי התקשורת הכללים כמעט ואין דיווחים. בועז גולן, מבעלי אתר החדשות 0404 פרסם בדף הפייסבוק של חדשות 0404 פוסט בו כתב: “מזה שלושה ימים סורקים ומחפשים אחר צעיר חרדי כבן 24, שעקבותיו נעלמו מאז יום שישי באזור בית זית בהרי יהודה.

כואב לגלות, ולא בפעם הראשונה, שאדם חרדי פחות מעניין את התקשורת. תמונתו לא משותפת בעשרות אלפים, כתבות לא מופיעות בדפים הראשיים של העיתונים עם תמונתו וברדיו לא מפמפמים את האירוע. למה?”

בפוסט אחר שהתפרסם בדף של 0404 יחד עם תמונתו של סופר נכתב: “ואם הוא חרדי, הוא לא בנאדם? למה שוכחים אותו?”

לעומתו, פרסם הערב מענדי גרוזמן, כתב ‘מקור ראשון’ לענייני חרדים, פוסט תחת הכותרת: אולי תרגיעו.

“התקשורת אשמה ברוב, אבל לא בכול”, כתב גרוזמן. “המשטרה מגדירה את מקרה אהרן סופר כנעדר שגרתי, כמותו ישנם לא מעטים.

עד לרגע זה שום גורם רשמי לא הסכים לומר שישנו חשש לחטיפה (וניסיתי, תאמינו לי), מעבר לאמירה כללית ‘כל הכיוונים נבדקים’. קרובי הנעדר כן חוששים לחטיפה, וראוי שדבריהם יישמעו.

אבל לטעון כלפי כלי התקשורת על כך שבמהלך הימים האחרונים הם לא סיקרו את הפרשה הזו ועוד לתלות זאת בכך שמדובר בחרדי?!

זו היסחפות. אף נעדר לא הופך לאייטם, מלבד לאזכור הודעת המשטרה ברדיו (אולי גם בטלוויזיה, לא גדלתי עליה). הטיפול במקרה הזה היה כבכל מקרה דומה, ושום קשר לכך שהנעדר הנו חרדי”.

במשטרה מבקשים מכל היודע דבר על מקום הימצאו או יכול לסייע באיתורו, להתקשר למשטרת ירושלים בטלפון 02-5391520, או למוקדי 100 בתחנות המשטרה ברחבי הארץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות