אמ”ן באזהרה: התמותה מאומיקרון מזנקת – “בין 35 ל-40 נפטרים ביום”

לפי דו"ח אמ"ן, בימים האחרונים יש זינוק בתמותה  • הנתונים המלאים לא הוצגו בדשבורד של משרד הבריאות כיוון שבחלק מהמקרים לא הוצאה עדיין תעודת פטירה רשמית • הערכה: כ-95% מהנפטרים מתו מקורונה ולא "עם קורונה"
חרדים 10
כ"ג שבט התשפ"ב / 25.01.2022 19:35

השתוללות האומיקרון: מנתוני דוח מרכז המחקר והמידע של אמ”ן שפורסמו היום (שלישי) עולה, כי בימים האחרונים נפטרו בישראל 35 עד 40 איש מדי יום.

התגוששות מומחים? הסערה המפותלת סביב החיסון נגד הקורונה

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

אמנם מספר הנפטרים המתועד, כפי שמופיע בדשבורד משרד הבריאות, הינו כ-20 ביום בימים האחרונים, אך בפועל המספר  הוא כפול.

הסיבה לפער במספרים: לא הונפקו תעודות פטירה עבור כל הנפטרים, ולא התבצע תהליך התיקוף שמאפשר להכניס את נתוניהם לדשבורד של משרד הבריאות. מוערך כי 95% מנפטרים אלה נפטרו בגלל הקורונה.

יצוין, כי  בימים האחרונים המשרד לא מפרסם נתונים על בסיס קבוע בשל עומס קיצוני על מאגרי המידע, שנובעים מהמספר הגבוה של המאומתים, ובמקביל בבתי החולים מדווחים על עומס משמעותי.

בתוך כך, ביום חמישי יתבטלו הבידודים של ילדי ישראל שיבואו במגע עם מאומתים לקורונה, אך לנוכח ריבוי הדיווחים בחו”ל על עלייה חדה בילדים שלקו בתסמונת פימס אחרי שהחלימו מהנגיף, במשרד הבריאות קיימו אמש  דיון והחליטו: אם תתרחש עלייה דומה גם בישראל, הם ישקלו להחזיר את בידודי הילדים במערכת החינוך.

בחדשות 12 דווח, כי נוסף על הדאגה מעלייה אפשרית במקרים של פימס, בדיון של הצוות לטיפול במגפות מומחים הציגו נתונים שלפיהם מתווה הפטור מבידוד במערכת החינוך יביא לבסוף גם לעלייה בתחלואה – ואף להכפלה במספר הנדבקים.

בין היתר, המומחים הביעו חשש שבדיקת אנטיגן פחות מ-72 שעות אחרי המגע האחרון עם המאומת עלולה להיות כוזבת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות