‘שוב מעצר שווא’: למה נעצר אחיו של הצעיר שהוכה על ידי שוטרים?

רפאל מזרחי, אחיו של חיים שהוכה באכזריות בידי שוטרים, נעצר בעת עבודתו בקיוסק בירושלים בחשד לגניבה, למרות שגם הוא וגם בעל הבית הכחישו • לאחר כשעתיים בהם שהה במגרש הרוסים, ולאחר סבל מטורף של בני המשפחה - הוא שוחרר בגין טעות בזיהוי: "דומה לאותו אחד שגנב"
חרדים 10
כ"ג שבט התשפ"ב / 25.01.2022 18:20

הסערה סביב חיים מזרחי: רפאל מזרחי, אחיו של הצעיר החרדי שהוכה באלימות בידי שוטרים בשכונת גאולה בירושלים נעצר היום (שלישי) בעת עבודתו בקיוסק בירושלים.

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

בעת מעצרו נאמר לו שהוא חשוד בגניבה, אולם רפאל מכחיש.

במשטרה אמרו ליהודה שלזינגר מ’ישראל היום’, כי רפאל נעצר לחקירה בחשד לאירוע גניבה.

חיים מזרחי, שסובל מטראומה חריפה מאז שנעצר והוכה לשווא, פנה בשעה האחרונה בדאגה ומתחנן בבכי: “שלא ירביצו לו כמו שעשו לי”.

בשיחה עם ‘ישראל היום’ הוא טען שבעל הבית אמר לו כי אחיו לא עשה דבר.

אימם של חיים ורפאל אמרה: “במשטרה לא רגועים. למה אני צריכה לפחד מהשוטרים?”

הפעיל החברתי אריאל אלחרר סיפר אחר הצהרים בחשבון הטוויטר שלו: “חיים מזרחי מתקשר אליי כעת, המילים היחידות שהצלחתי להבין מרוב בכי הם ‘בבקשה רק שלא ירביצו לו’. ביקשתי שיעביר לי את אמא שלו להבין יותר. היא מספרת לי ששוטרים הגיעו למקום העבודה של הבן השני שלה ועצרו אותו, כביכול על אשמת גניבה. גם לבעל העסק וגם למזרחי עצמו אין מושג מאיפה הגיעה אשמה כזו”.

אלחרר הוסיף וסיפר מאוחר יותר: “לאחר כשעתיים בהם שהה במגרש הרוסים, ולאחר סבל מטורף שבני משפחת מזרחי היו צריכים לעבור שוב, רפאל מזרחי שוחרר בגין טעות בזיהוי. כשהשוטרים נשאלו על ידי בני המשפחה למה הוא נעצר לשווא ולא בדקו טוב לפני, נאמר לאמא שבנה דומה להוא שגנב, משטרע”.

חיים מזרחי נעצר לפני שלושה שבועות מעצר שווא, נאזק וספג התעללות קשה מצד בלשי משטרה בגלל שהעיר לנהג הרכב המשטרתי כי פגע ברכב חונה של אישה. מצלמות אבטחה ברחוב מלכי ישראל תיעדו את השוטרים מתנפלים עליו באלימות וגוררים אותו לניידת.

מזרחי סיפר לאחר מכן שגם בניידת המשיכו להכות אותו באכזריות. למחרת הוא שוחרר על ידי השופטת ללא כל תנאי,  תוך שהיא מטיחה ביקורת קשה וחריגה על התנהלות המשטרה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מאפיה
    26/01/2022 00:50
    יוס
  1. מסכנה השופטת כבר מאזינים לה לטל וידאו שתעשה מה שהמאפיה מבקשת

  2. די ברור למה
    26/01/2022 12:22
    אורח
  3. דרך של המשטרע לאיים על משפחת מזרחי ולהשתיק אותם