שיעורי חרדה של ילדי חרדים בקורונה – שליש מהחילונים

כ-7% מההורים החרדים דיווחו שלילדיהם יש סימפטומים של חרדה - לעומת כ-21% מכלל ההורים • הדוח מצביע: עלייה באלימות הפיזית מצד ילדים בגלל הבידודים • אחד מכל שלושה ילדים חי מתחת לקו העוני • כמחצית מהילדים בחברה הערבית והחרדית נמצאים מתחת לקו העוני
תמי גיל
כ"ג שבט התשפ"ב / 25.01.2022 16:38

מחיר הבידוד: מדו”ח ‘ילדים בישראל 2021’ של המועצה לשלום הילד שפורסם היום (שלישי) עולה כי חלה עלייה משמעותית באלימות פיזית של ילדים כלפי בני משפחה וחברים.

התגוששות מומחים? הסערה המפותלת סביב החיסון נגד הקורונה

דיווחי הורים הצביעו כי בקרב ילדים שנכנסו לבידוד ובעיקר משנכנסו יותר מפעם אחת, נרשמו התקפי זעם או כעס שהובילו לאלימות.

על פי הדו”ח, אצל 31% מהילדים שנכנסו לבידוד יותר מפעם אחת נרשמה אלימות פיזית, לעומת כ-17% בקרב אלו שנכנסו לבידוד פעם אחת או פחות.

59% מהילדים שנכנסו לבידוד יותר מפעם אחת חוו התקפי זעם, לעומת 43% בקרב אלו שהיו בבידוד פעם אחת ו-36% מאלו שלא נכנסו לבידוד כלל.

עוד עולה מהנתונים, כי בזמן הסגר השלישי – לצד סגירת מערכת החינוך, חלה עלייה של 68% במספר הפניות למוקד 105, ועליה של 43% במספר הטיפולים של תלמידים המצויים בסיכון אובדני על ידי פסיכולוגים חינוכיים.

לצד זאת, נרשמה ירידה במספר הילדים ובני נוער שהגיעו לחדרי מיון, לאחר ניסיון התאבדות: 820 לעומת 925 בשנת 2019. מספר הבנות גבוה פי שלושה ממספר הבנים.

בשנת 2020 התקבלו במשרד החינוך 103 התראות על רישום פלילי של עובדי הוראה על עבירות של מעשים חמורים ואלימות נגד קטנים, תוך שהם מלמדים במערכת. באותה השנה הופעלה לראשונה המערכת המשותפת למשרד החינוך, המשטרה והפרקליטות.

בתקופת הקורונה, שיעורי החרדה שנמדדו בקרב הילדים ובני הנוער מהמגזר החרדי היו נמוכים משמעותית לעומת ילדים ובני נוער שאינם חרדים.

בחודשים מארס-אפריל 2021, שיעורי ההורים לילדים החרדים שדיווחו שלילדיהם יש סימפטומים של חרדה היה שליש בלבד מהשיעור הכללי. כ-7% מההורים החרדים לעומת כ-21% מכלל ההורים.

בשנת 2020, ציינו 9% מבני הנוער בגילים 13 עד 17 כי חוו שיימינג שהופץ ברשתות החברתיות. 21% מבני הנוער ציינו שהופנתה אליהם אלימות ובריונות ברשת. בד בבד, בשנתיים האחרונות חלה עלייה של 40% בטיפול של קציני ביקור סדיר לתלמידים על סף נשירה ממערכת החינוך.

הדו”ח מתייחס גם למצב הכלכלי של ילדי ישראל וקובע כי אחד מכל שלושה ילדים חי מתחת לקו העוני ומדובר ב-31.2% מהילדים. שיעורים אלו גבוהים משיעורי הילדים העניים ב-2020 שעמדו על 28.7%.

עוד עולה מהנתונים כי כמחצית מהילדים בחברה הערבית והחרדית נמצאים מתחת לקו העוני.

כותבי הדוח מציינים, כי ללא הרחבת התשלומים והקצבאות למיניהן, שנתנו בשל הקורונה בשנת 2020, המצב היה חמור עוד יותר. עם זאת, בשנה שעברה לא ניתנה תוספת לתשלומים הקבועים ולכן שיעור הילדים העניים גדל בהתאם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות