‘השפלה’: אישום נגד ערבי שהתחזה לשוטר והתעלל בבעל מוגבלות חרדי

כתב אישום נגד תושב מזרח ירושלים בן 29, לאחר שתיעד ופרסם סרטונים משפילים ומבזים ברשת הטיקטוק • האישום מגולל את מעשיו וכיצד התעמר בבעל מוגבלות חרדי
חיים טוויל
כ"ג שבט התשפ"ב / 25.01.2022 16:22

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד עלאא קסוואני, בן 29 מירושלים, וזאת לאחר שתיעד ופרסם סרטונים משפילים ומבזים ברשת הטיקטוק.

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

 על פי כתב האישום, הנאשם – בעל חשבון פעיל ברשת הטיקטוק עם אלפי עוקבים – פרסם לפני כחודש שני סרטונים והעלה אותם לרשת הטיקטוק.

על פי כתב האישום, ביום ה-16.12.21,  בסמוך לשעה 16:30, נכנס הנאשם יחד עם חבר לבית מרקחת הסמוך לצומת בר אילן. הנאשם חטף מידיו של ש’, אדם שהמתין בתור שאין לו כל היכרות מוקדמת עמו מרשם רפואי לתרופה, ויצא מבית המרקחת. ש’ רדף אחר הנאשם, הנאשם עשה עצמו כאילו הוא קורע את המרשם וצחק. לאחר מכן הוא השיב את המרשם לידי ש’.

מיד לאחר מכן, בתור בבית המרקחת, צבט הנאשם את אזנו של המתלונן ש’ כשהוא מצלם זאת במכשיר הטלפון שלו, ומיהר להעלות את הסרטון לחשבון הטיקטוק שלו.

במרחק קצר מבית המרקחת הבחין הנאשם בצעיר בשם מ.א.פ. (להלן: מ’) שהמתין בתחנת אוטובוס כשהוא מחזיק בידו פחית משקה קל.

מ’, בן 26 ,בעל מוגבלות, זקוק להשגחה ועזרה קבועה בתפקוד יומיומי. הנאשם שהבין כי עומד לפניו צעיר הסובל ממוגבלות, החליט לצלם סרטון נוסף, שתכליתו
הקנטה, השפלה ולעג של מ’ בשל מוגבלותו, ולהעלותו לחשבון הטיקטוק שלו.

הנאשם ניגש למ’, הזדהה בפניו, בכזב, כשוטר, וביקש ממנו להתלוות אליו לחקירה במגרש הרוסים, לרבות דרישה כי מ’ המבוהל יושיט ידיו לקראת איזוקו. להלן חילופי הדברים בין השניים, כפי שהם נשמעים בסרטון השני:

הנאשם: מאיפה אתה?

מ’: אני גר בסנהדריה.

הנאשם: תביא תעודת זהות, תביא תעודת זהות.

מ’: אתה שוטר?

הנאשם: אנחנו משטרה.

מ’: מה אתה לא נראה.

הנאשם: נראה שאני שוטר, תביא בבקשה.

מ’: אתה לא לוקח אותי לכלא?

הנאשם: אני לא לוקח אותך לכלא, תפתח לראות (בשלב זה מ’ מגיש לנאשם ת.ז).

הנאשם: מה השם?

מ’: אתה עושה את זה לכולם? אתה עושה את זה לכולם?

הנאשם: אתה יש לך חקירה, אתה מגיע אלי למגרש הרוסים, בוא.

מ’: לא.

הנאשם: שים לו אזיקים בידיים, בוא.

מ’: לא, די, לא.

הנאשם: אתה עצור על גניבת בקבוק קולה.

מ’: לא, אסור, די.

הנאשם: כן, אתה הולך איתי למגרש הרוסים, עוצרים אותך עד יום ראשון.

מ’: לא, די.

הנאשם: אתה רוצה לבוא איתי או אני אקח אותך בכוח?

מ’: לא, לא בא לי.

הנאשם: אתה בורח? בוא (קולות צחוק).

בשלב זה צפו הנאשם וחברו בשני הסרטונים הנ”ל וצחקו. הנאשם העלה גם את הסרטון השני לחשבון הטיקטוק שלו, וזאת חרף מצבו הנפשי ומוגבלותו
של מ’. הסרטון השני הופץ באופן נרחב, וצפו בו מעל  אלף 24 איש.

לאחר שפרסום הסרטון השני הגיע לכלי התקשורת וגרם לזעזוע ציבורי, החליט הנאשם למחוק את הסרטון השני מחשבון הטיקטוק שלו, ובהמשך אף מחק את חשבון הטיקטוק כולו.

מעשיו של הנאשם ופרסום הסרטון הפחידו את מ’, וגרמו לו ללחץ וחששות במפגש עם אנשים. מאז האירוע מ’ מיעט לצאת מביתו וכן לא הגיע לעבודתו בצורה סדירה.

“במעשיו אלו הנאשם פרסם תצלום משפיל ומבזה של שני המתלוננים, פגע במזיד בפרטיותם בכך שפרסם את תצלומם של השניים ברבים בנסיבות בהן עלול הפרסום להשפילם או לבזותם. כמו כן הנאשם איים שלא כדין על אדם שיפגע בחירותו בכוונה להקניטו. בנוסף הנאשם התחזה בכזב לעובד הציבור והתיימר מכוח תפקידו זה לעשות פעולה”, נאמר בכתב האישום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות