גל ההתייקרויות במשק מתגבר: חברת ‘שטראוס’ הודיעה היום (שלישי) לרשתות השיווק על עליית מחירים במגוון מוצרים שבהפצתה – ביניהם: מרגרינה, בצקים מסוגים שונים ושמרים.
איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות
לפי הדיווח של מעיין פרתי בחדשות 12, עליית המחירים תהיה בשיעור של בין 3 ל-17 אחוזים.
המוצרים שמחיריהם יעלו הם כאלה שחברת ‘שטראוס’ רק משווקת אותם ולא היצרנית שלהם בפועל, כמו למשל שמרים של המותג ‘שמרית’ שיתייקרו ב-7%.
הזינוק החד ביותר במחיר יהיה במוצרי תחליפי חמאה: מחירי המרגרינה יעלו ב-17%. כמו כן, בצקים מסוגים שונים, כמו עלים ופילו, יתייקרו ב-3%.
משטראוס נמסר בתגובה: החברה “לא העלתה מחיר באף אחד ממוצריה. מדובר בעליית מחיר שביקשו לבצע שמרית, סחוג זהבי וסוכרזית על רקע עליות בחומרי הגלם ואין לשטראוס כמפיצה שיקול דעת בנושא”.
מוקדם יותר היום דווח בחדשות 12, כי החל מ-1 במרץ צפויים להתייקר מחירי מאות מוצרי מזון שמייבאת חברת ‘דיפלומט’ – יבואנית המזון השנייה בגודלה בישראל.
העלייה תהיה בשיעור של בין 4 ל-14 אחוזים.
בין היתר מדובר על מוצרים כמו טונה בשימורים, קטשופ וקורנפלקס.
מחיר של טונה סטראקיסט צפוי לעלות ב-4.4%; של קטשופ היינץ ב-4.5%; של דגני בוקר ‘קלוגס’ ב-6%. התייקרות זהה תהיה גם בעוגיות ‘לוטוס’; מחיר חבילת צ’יפס מסוג ‘פרינגלס’ יעלה ב-7%; ומחיר של רומו פסטה יעלה בלא פחות מ-14% – ההתייקרות הגבוהה ביותר. מוצרי ריין דה דיז’ון יעלו בשיעור 16 אחוזים.
תגובת החברה טרם התקבלה.
לפני כחודש הודיעה חברת ‘אסם’ – ששולטת בתחום הפסטות בישראל, כי היא מייקרת את הפסטות ב-6%. מלבד הפסטה, ‘אסם’ העלתה מחירים של מאות מוצרים, בהם: דגנים, חטיפים, קפה, פסטות, פתיתים, אטריות, קוסקוס ורטבים.
עליית המחירים צפויה להיות משמעותית ולנוע בין 3% התייקרות ל-7%.
שבועיים אחרי אסם, גם שסטוביץ’ – המתחרים העיקריים בתור המייבאים של פסטה ‘ברילה’ העלו מחירים. מדובר בעלייה משמעותית יותר: התייקרות של בין 9% ל-15% עם עלייה ממוצעת של 12%, בהתאם לסוג הפסטה.