הצוות לטיפול במגפות ממליץ: לאפשר חיסון רביעי לבני 18 ומעלה

תמי גיל
|
כ"ג שבט התשפ"ב / 25.01.2022 10:35
חברי הצוות לטיפול במגיפות אישרו לאפשר חיסון רביעי למי שמלאו לו 18 ועברו 5 חודשים ממועד החלמתו או קבלת החיסון השלישי לקורונה • ההחלטה התקבלה לאור ניתוח של מחקר המראה הגנה של פי 3 עד 5 מפני תחלואה קשה • פרופ’ גליה רהב: “לא נכון לחסן עכשיו בני 18 ומעלה”

חברי הצוות לטיפול במגיפות אישרו הבוקר (שלישי) את ההמלצה לאפשר לחסן את כלל האוכלוסייה מעל גיל 18 בחיסון רביעי לקורונה.

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

ההמלצה היא לחסן מגיל זה ומעלה כל מי שעברו 5 חודשים ממועד החלמתו או ממועד קבלת החיסון השלישי.

ההחלטה התקבלה לאור ניתוח ראשוני של מחקר שבוצע על ידי צוות חוקרים ממשרד הבריאות, מכון ויצמן למדע, הטכניון, האוניברסיטה העברית, ומכון גרטנר במרכז הרפואי שיבא.

על פי התוצאות בקרב גילי 60 ומעלה, המנה הרביעית מעלה את המוגנות כנגד הדבקה פי כ-2 לעומת מחוסני מנה שלישית ותיקים. בנוסף, המנה הרביעית מקנה מוגנות גבוהה פי 3 ומעלה כנגד מחלה קשה לעומת מחוסני מנה שלישית.

מדובר על נתוני משרד הבריאות שנאספו בקרב כ-400 אלף ממחוסני מנה רביעית שהושוו לכ-600 אלף מחוסני מנה שלישית.

המלצת המומחים תועבר למנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ נחמן אש שיידרש לאשר אותה.

פרופ’ גליה רהב, חברת הצוות לטיפול במגפות, הבהירה בריאיון לקרן נויבך בתוכנית ‘סדר יום’ ברשת ב: “אמרנו לאפשר, לא להמליץ. אנחנו לא דוחפים לזה. יש אנשים מתחת גיל 60 עם מחלות רקע קשות – להם נאפשר. אנחנו לא ממליצים לחסן את כל האוכלוסייה מתחת גיל 60. אנחנו מאפשרים לאנשים מדוכאי חיסון וכאלו שנמצאים בקבוצת סיכון לקבל כעת את החיסון הרביעי כי ראינו בבדיקות שלנו שהחיסון הרביעי מונע תחלואה קשה גם בקשישים וגם במדוכאי חיסון, לא מדובר כאן בהמלצה לכלל האוכלוסיה”.

בדיון הצוות לטיפול במגיפות שהתקיים לפני שבועיים, צוין בהחלטת המומחים כי ניתן לאפשר לכל מי שמעוניין לקבל חיסון רביעי, אך מנכ”ל משרד הבריאות לא קיבל את ההמלצה הזו וביקש להמתין לנתונים שיאספו על יעילות המנה הרביעית.

בכירי מערכת הבריאות אמרו אתמול ל’כאן חדשות’,  כי העלייה בתמותה מקורונה תימשך גם בשבוע-שבועיים הקרובים, כנגזרת של התחלואה הקשה שעולה.

בבתי החולים יש מחסור חמור במיטות טיפול נמרץ וצוותים שיפעילו את מכשירי האקמו.