עורכי דין מנסים לעשוק אחוזים מהפיצוי של משפחות ‘אסון מירון’?

איש התקשורת אבי מימרן דיווח כי "עו"ד שהחתים חלק ממשפחות ההרוגים על מסמך בו מתחייב לפעול למתן פיצויים מהמדינה - ממהר לתבוע 30%" • לפחות עשר משפחות אמרו לחרדים 10: פנו אלינו, אבל לא התפתינו לחתום • אבל היו גם מי שחתמו ללא מושג על מה חתמו ומה שמו של העו"ד
ישראל יוספי
כ"ג שבט התשפ"ב / 25.01.2022 00:34

עשרה חודשים אחרי האסון:  מתווה הפיצוי למשפחות 45 הרוגי ‘אסון מירון’ אושר אתמול (ראשון) בממשלה. במסגרת המתווה, יקבלו המשפחות 500 אלף שקל על כל הרוג, אולם יקוצצו להן כל קצבאות הביטוח הלאומי, בשל העובדה שהפיצוי יהווה הכנסה בסדר גודל כזה שמבטל את הזכות לקצבאות השלמת הכנסה, נכות, מזונות ועוד.

התגוששות מומחים? הסערה המפותלת סביב החיסון נגד הקורונה

כמו כן, ככל שיתקיימו הליכים משפטיים, יקוזזו סכומים אלו מהסכומים שיפוצו המשפחות, כשיקבע מי יהיה הגורם המפצה.

לאחר האסון בוצעו פניות מצד עורכי דין אל בני המשפחות, במטרה להחתימן על מסמך לפיו הם מתחייבים לקדם את מתווה הפיצויים, בתמורה לשכר טרחה.

הערב דיווח איש התקשורת אבי מימרן מ’קול חי’ על אחד מערוכי הדין: ‏‏”שערוריה: מיד אחרי אסון מירון צץ איזה עו”ד שהחתים חלק ממשפחות ההרוגים על מסמך שבו הוא מתחייב לפעול למתן פיצויים מהמדינה, בתמורה לשכ”ט של 30% מהפיצויים העתידיים. ‏שר המשפטים‬⁩ החליט לאשר את מתן הפיצויים בלי כל קשר לעו”ד הנ”ל.. אבל העו”ד ממהר לתבוע מהמשפחות 30%”.

מלשכת ח”כ יעקב אשר הגיבו: “לאור הפרסומים השונים יש להבהיר כי מתווה מקדמת הפיצויים שאושר בממשלה למשפחות הרוגי אסון מירון אינו קשור לשום תביעה משפטית, ולכן אין לאף עו”ד את הזכות לדרוש בו חלק כלשהו. הניסיון של גורמים שונים לעשות קופה על גבן של המשפחות ראוי לכל גינוי”.

מבירור שערך כתב חרדים 10 אצל עשר ממשפחות ‘הרוגי מירון’ לא עלה כי מישהו מבני המשפחות היה בין החותמים על מסמך כזה. לדבריהם, היו עשרות פניות אל בני משפחה מצד עורכי דין – אך הם לא התפתו לחתום.

מספר משפחות טוענות, כי במהלך ‘השבעה’ הגיע לביתם עו”ד, שלדבריהן ‘שיגע’ את בני המשפחה והם חתמו ללא שיהיה להם מושג על מה חתמו ומה שמו של העו”ד.

לפי דיווח הערב בערוץ 7, נפתלי בנט מסרב לפגוש את נציגי משפחות הרוגי האסון במירון המבקשים להיפגש עימו כבר תקופה ארוכה.

הבקשה הראשונה לקיום הפגישה הועברה לבנט לפני חמישה חודשים, ומאז בכל הזדמנות סירבו בלשכתו לזמן את המשפחות לפגישה עם ראש הממשלה.

בלשכת בנט סירבו להסביר מדוע.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוכרי דין מושחתים
    25/01/2022 09:53
    יותם
  1. בכלכליסיט כתבו רבות על עורכי דין שעושקים אנשים. אסור להם לוותר ללכת לבית המשפט.

  2. תפרסמו את שם הנוכל
    25/01/2022 14:28
    סמי
  3. ובטוח שבית משפט יגלגל אותו מכל המדרגות