סמוטריץ’ סירב להספיד את נאור – והטיח ביקורת: קשה לי להיות צבוע

יו"ר הציונות הדתית הטיח ביקורת קשה בנשיאת העליון לשעבר, דקות אחרי ההודעה על מותה • "אזכור את מרים נאור כמי שהתעקשה להרוס את הבתים בעופרה, בעמונה ובנתיב האבות" • "עוד נשיאה אחת שהחריבה מוסד מפואר" • "ראיתי ששקד אמרה שהיא אהובה, לי קשה להיות צבוע"
אריה ריבקינד
כ"ב שבט התשפ"ב / 24.01.2022 12:00

לא ממהר להספיד: דקות אחרי ההודעה על פטירתה של נשיאת בית משפט העליון לשעבר מרים נאור –  ח”כ בצלאל סמוטריץ’ בחר דווקא להזכיר את הביקורת הקשה שלו עליה, והזכיר כמה מההחלטות שקיבלה בעת שהיתה נשיאת העליון.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

בראיון  שהעניק לרדיו ‘גלי ישראל’ –  אמר סמוטריץ’: “אשתף אתכם בדילמה של הצוות שלי –  מצד אחד כביכול מן הראוי להיות ממלכתי ולספוד לה, מצד שני מה לעשות, אני לפחות – אזכור את מרים נאור כמי שהתעקשה להרוס את הבתים בעופרה ובעמונה ובנתיב האבות”.

הוא הוסיף: “אזכור אותה כמי שביטלה את השתתפותו של שופט עליון כנציג סגל א’ בטקס ממלכתי שהממשלה החליטה על קיומו לציון 50 שנה לשחרור חבלי המולדת ביו”ש. כמי שפסלה את חוק הגיוס והכניסה אותנו לטרללת שנמשכת עד היום”.

לדבריו, מרים נאור היא “עוד נשיאה אחת בשרשרת נשיאים מאז אהרון ברק שהחריבו מוסד מפואר. לפחות בשנותיה האחרונות היא תיזכר כמי שהפילה עוד לבנה אחת בחומה החשובה של מערכת המשפט. קשה לי להיות צבוע, ראיתי את שקד כותבת עליה ‘חברה אהובה’, קשה לי להיות צבוע”.

סמוטריץ’ התייחס להספד החם של שקד על נאור בטוויטר שבו כתבה: “קיבלתי בצער רב ובהלם את הידיעה על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס וחברתי האהובה, מרים נאור. לכל תיק שהונח לפתחה של מרים היא הגיעה בדעה נקיה, ולא הותירה אבן אחת בלתי הפוכה. תודה שהקדשת את חייך למדינת ישראל. פועלך ייחרט לנצח בדברי הימים של מדינת ישראל. אהבתי אותך מאוד”.

שר החוץ יאיר לפיד, הגיב בזעם לדבריו של סמוטריץ’ – וצייץ: “הבחירה של סמוטריץ׳ להשמיץ את נשיאת בית המשפט נאור דקות ספורות אחרי מותה היא שיא חדש של שפלות בחיים הציבוריים בישראל. הוא ומפלגתו לא יעצרו עד שיהרסו כל סממן של ממלכתיות וחיים משותפים במדינה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צודק אין ספק שזקנותה ביישה את צעירותה
    24/01/2022 12:45
    יוסף
  1. אין לשכות את התפקיד המרכזי שלקחה השופטת מרים בחונטה המשפטית כממשיכת דרכו של הדיקטטור המשפטי אהרון ברק. במגמת הפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה. ובהעדפת כל לאומיה נגד היהדות הדתית והחרדית נגד המתנחלים באימוץ הנרטיב הפלסטיני של השמאל הקיצוני. גם לכך תזכר.

  2. זה שסמורטריש משמיץ את נאור מראה רק על קטנותו ועל מסכנותו של איש ז
    24/01/2022 20:34
    אוריא
  3. סמורטריש מוכן לחרב את המדינה בשביל משיחיות שקר ודת שקרית שבה הוא תומך
    כל שאיפתומהיא עטד חורבן כדי שיהיה לו עוד יום אבל לבכות על חורבן ירושליין שהוא סמורטריש מחריבה הגדול