כ-800 חולים במצב קשה, בשבוע האחרון מתו מקורונה 104 בני אדם

מעל חצי מיליון מאומתים בישראל • שיא יומי בגל האומיקרון: 178 חולים קשה נוספו אתמול • 783 חולים מאושפזים במצב קשה • שיא בשיעור הבדיקות החיוביות: כ30% • פרופ' בליצר: עוצמת הגל הנוכחי לא תחזור • מנכ"ל משרד הבריאות לבתי החולים: לצמצמם ניתוחים שאינם דחופים
תמי גיל
כ"ב שבט התשפ"ב / 24.01.2022 10:45

גל האומיקרון ממשיך להשתולל בעוצמה: מנתונים שפרסם הבוקר (שני) משרד הבריאות עולה, כי אתמול אובחנו 67,198 מאומתים חדשים, מתוך 226 אלף בדיקות – כאשר 29.63% בדיקות יצאו חיוביות, נתון גבוה במיוחד.

התגוששות מומחים? הסערה המפותלת סביב החיסון נגד הקורונה

בסך הכל ישנם בישראל 527,223 מאומתים פעילים.

קצת מעל 2,000 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים.

מספר החולים הקשים המאושפזים בבתי חולים עלה ל-783, מתוכם 205 במצב קריטי, 144 מונשמים ו-17 מחוברים לאקמו.

אתמול אושפזו  178 חולים קשה ביום אחד. מדובר בשיא יומי של חולים קשה בגל האומיקרון, וכמעט שיא של כל המגפה בשנתיים האחרונות – אחרי שהשיא היומי הקודם היה לפני שנה, בגל השלישי, אז נוספו ביום 192 חולים קשה.

כבר שלשום מספר החולים קשה עמד על 730. הפער בין הנוספים למניין החולים קשה שכמעט לא גדל ביחס לשלשום נובע בעיקר מהחלמת חולים, וגם מעט מתמותה.

104 בני אדם נפטרו בשבוע האחרון כתוצאה מהנגיף, ומספר הנפטרים הכללי מאז פרוץ המגפה עומד על 8,447.

מקדם ההדבקה נמצא במגמת ירידה ועומד כעת על 1.24, אך ייתכן שהדבר נובע מהשינוי במדיניות הבדיקות ולא משיפור בנתוני ההדבקה.

לפי ההערכה של פרופ’ ערן סגל, בין 2 ל-3 מיליון ישראלים כבר נדבקו בקורונה בגל האומיקרון.

ראש צוות המומחים של ממונה הקורונה, פרופסור רן בליצר, אמר הבוקר לאסף ליברמן ברשת ב’: “עוצמת הגל הנוכחי של האומיקרון לא תחזור על עצמה”.

פרופסור בליצר הסביר שאחרי הגל נצטרך להתייחס אחרת למחלה ולהשאיר את המערכות מוכנות מספיק ודרוכות להתמודדות עם זן חדש של הנגיף.

עם זאת, הוא הבהיר: “נכון לרגע זה אנחנו עדיין בשיא של הדבקות – יש לנו כ-800 חולים במצב קשה שנמצאים עכשיו בבתי החולים”.

ראש קבינט המומחים העריך שבתרחיש האופטימי, בסוף הגל הנוכחי השילוב של רוב גדול של אוכלוסייה מחוסנת, יחד עם החסינות הטבעית שתהיה לאלו שנדבקו – תוביל לחסינות מספיק גבוהה כדי למנוע לפחות לכמה חודשים גל תחלואה גדול מהאומיקרון.

בעקבות הנתונים והחשש מעומס על מערכת הבריאות, מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ נחמן אש שלח לבתי החולים מכתב ובו ביקש לצמצמם ניתוחים אלקטיביים, ניתוחים שאינם דחופים.

“בימים האחרונים אנו עדים לעליתת תחלואת הקורונה הדורשת אשפוז”, כתב אש לבתי החולים. “ככל שנדרש לצמצם פעילות אלקטיבית, אני מנחה אתכם לעשות זאת”.

“ככל שאקבל דיווח שקיימת בעיית אשפוז בבית חולים מסוים, אנחה באופן פרטני על הפסקת פעילו אלקטיבית בבית חולים זה”, אמר אש, והתייחס גם לפיצוי במקרה של הפסקת הפעילות הלא-דחופה. “בסיכום עם האוצר, יהיה שיפוי על ירידה בהכנסות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות