הפקרות: התיק נגד השוטרים שהשתתפו במרדף הקטלני ייסגר

כתב אישום לא יוגש כפי הנראה נגד אף אחד מהשוטרים • כמה מהנערים שהיו ברכב עם סנדק צפויים לעמוד לדין • סמוטריץ: "הייתי שם. מהרגע הראשון הכל היה טיוח גדול. אין צדיק אחד בסדום שידרוש צדק עבור אהוביה?!'' פרקליט הנערים: "חוו טראומה קשה בידי שוטרים משולחי רסן"
חיים טוויל
כ"א שבט התשפ"ב / 23.01.2022 21:48

התפתחות דרמטית: תיק החקירה נגד השוטרים שהשתתפו במרדף שבו נהרג אהוביה סנדק ז”ל צפוי להיסגר. כך דיווחה הערב (ראשון) כרמל דנגור ב’כאן חדשות’.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

לפי הדיווח, כפי הנראה לא יוגש כתב אישום נגד אף לא אחד מהשוטרים. במשטרה מצפים להחלטה הזו, משום שהיא צפויה להשפיע על המשך יכולת השוטרים לקיים מרדפים אחר חשודים.

מלבד סנדק נסעו ברכב ארבעה צעירים נוספים ומסתמן כי נגדם, או לפחות נגד כמה מהם, יוגש כתב אישום.

העבירה על הפרק: הגשת כתב אישום בעבירה של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה. ההחלטה צפויה להתקבל בפרקליטות מחוז ירושלים, אך ייתכן כי בסופו של דבר הנערים יואשמו בעבירה אחרת.

היועמ”ש מנדלבליט מסיים את כהונתו בסוף החודש, ובכוונתו לקבל הכרעה ב’תיק סנדק’ בימים הקרובים, במטרה להותיר את שולחנו ‘נקי’.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הגיב:  “הייתי שם. מהרגע הראשון הכל היה טיוח גדול. סגירת התיק, כמו גם זיהום החקירה והעיכוב בחקירת השוטרים, הם אות קין על מצחה של מערכת אכיפת החוק בישראל.

“במקום שממשלת ישראל תעסוק בוועדות חקירה פוליטיות נגד ממשלות קודמות, ראוי שתעסוק בעוולות האמיתיות שמתרחשות נגד אוכלוסייה שאין לה קול. האם אין צדיק אחד בסדום שידרוש צדק עבור אהוביה?!”

עו”ד עדי קידר, המייצג את הנערים ניצולי התאונה: “אנו מעדיפים להמתין להחלטה הסופית והרשמית בעניינם של הצעירים אשר חוו טראומה קשה לאחר מותו של חברם הטוב בידי שוטרים משולחי רסן. אנו עדיין מלאי תקוה כי הדין ימוצה עם השוטרים והנערים יוכלו לשקם את חייהם”.

עו”ד אריאל עטרי, המייצג את הוריו של אהוביה סנדק ז”ל, אברהם ואיילת סנדק, מטעם חוננו אמר בתגובה לפרסומים: “לא ברור מדוע נזקק היועץ המשפטי לממשלה להסתתר, בימיו האחרונים, מאחורי הדלפות לאנשי תקשורת במקום לצאת בגלוי לציבור ולהודיע על החלטתו.

“שנה שלמה המשפחה לא ישנה בציפיה דרוכה להחלטה והיועץ לא התפנה להכרעה עד לשניה האחרונה. אנו מתכוונים להמשיך במאבק הציבורי והמשפטי עד שהאחראים למות אהוביה ישלמו על מעשיהם”.

עו”ד מנשה יאדו מחוננו הוסיף: “‏הפרסומים מהיועמ”ש אחרי יותר משנה מאז ההרג של אהוביה סנדק ז”ל, הם בדיוק הפרסומים שבמח”ש תדרכו את העיתונאי משה נוסבאום יומיים או שלושה אחרי ההרג. כבר לפני שהוגשה חוות הדעת, כבר לפני שאספו הראיות, כבר לפני שהיתה החקירה מח”ש הדליפו לכל גורם שהתיק הזה יסגר.

“כעת, לאחר שנה ויותר, כשמתפרסם שהתיק כנגד השוטרים צפוי להיסגר אנחנו לא מתפלאים. המטרה סומנה לפני החקירה והעמדה של היועמ”ש היא כפי שסומן מלכתחילה והיה צפוי, כל ההפגנות וכל הזעם הציבורי לא היו לחינם, ידענו בדיוק מה מגמת המערכת וההדלפה על מגמת היועמ”ש לא מפתיעה אותנו. אנחנו נלחם בכל האמצעים החוקיים שעומדים לרשותינו להפוך את ההחלטה המבישה הזאת”,

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות