‘אטומים, שערוריה’: פיצוי משפחות ‘אסון מירון’ אושר עם קיזוז קצבאות

באוצר לא ויתרו: הפיצוי למשפחות נספי מירון אושר בממשלה עם קיזוז כל הקצבאות מביטוח לאומי המגיעות להן • מנכ"ל המרכז הרעיוני בקרן ברל כצנלסון זועם: "הצעה אטומה ומנוגדת לכל היגיון חברתי ומוסרי. משרד האוצר מנסה לחסוך כמה גרושים על גבן באמצעות ניסוחים מפותלים"
חרדים 10
כ"א שבט התשפ"ב / 23.01.2022 20:47

הממשלה אישרה היום (ראשון) את מתווה הפיצוי למשפחות 45 הרוגי האסון בהר מירון, אולם לא ביטלה בהחלטתה את העיוות לפיו המשפחות יקבלו חצי מיליון שקל על כל הרוג באסון – אולם יקוצצו להן כל קצבאות הביטוח הלאומי.

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

לפי דיווח באתר ynet, במשרד האוצר התנגדו בתוקף לשנות את החוק ולמנוע את הקיזוז.

לפי החוק הנוכחי, הפיצוי יהווה הכנסה שנתית – חצי מיליון שקל בשנת מס אחת – ולכן הם לא יהיו זכאים לקצבאות השלמת הכנסה, נכות, מזונות וכדומה.

במשרד המשפטים ובמוסד לביטוח הלאומי, שיאלץ לבצע את קיצוץ הקצבאות לאלתר, תומכים בחקיקה חדשה, אולם במשרד האוצר חוששים מתקדים במקרה של תשלומים פיצויים במקרים אחרים ומתנגדים לשינוי החוק.

לפי הדיווח ב-ynet, התקיימו דיונים ממושכים למצוא פתרון לבעיה שנוצרה, אולם לפי שעה הממשלה אישרה את המתווה – ולא הוחלט על חקיקה שתמנע את  קיזוז הקצבאות.

רמי הוד, מנכ”ל המרכז הרעיוני בקרן ברל כצנלסון, זועם על קיצוץ קצבאות הביטוח הלאומי מהפיצוי למשפחות הרוגי אסון מירון: “עצם האפשרות שהפיצוי למשפחות הרוגי אסון מירון יקוזז מקצבאות הביטוח הלאומי שלהן, כפי שעולה מנוסח ההצעה שאושרה היום בממשלה, היא שערורייה.

“ההצעה הזאת אטומה ומנוגדת לכל היגיון חברתי ומוסרי, ואף סותרת את מתווה הפיצוי לנפגעי אסון לאומי אזרחי המופיע בחוק שהעבירה לאחרונה ח”כ אפרת רייטן, בתמיכת כל סיעות הבית.

״משרד האוצר שבלם עד כה את הדיון על מתן פיצויים למשפחות ההרוגים, כעת מנסה לחסוך כמה גרושים על גבן באמצעות ניסוחים מפותלים, במקום להעניק להן את מה שמגיע להן. אסור בשום פנים ואופן שהצעה כזאת תעבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות