תושבים מתלוננים: צינור של תושב מזרים ביוב לטיילת בעמנואל • צפו

תושבים ביישוב עמנואל בשומרון טוענים: קיימת הזנחה מצד המועצה המקומית - סובלים קשות ממטרדי ריח, חולדות ומפגעים נוספים, בגלל תושב שמוציא צינור המזרים את 'מי השפכים' מביתו • ראש המועצה לחרדים 10: "אנחנו מטפלים באופן הדוק, עובדה שבדרך כלל אין בעיה"
ישראל יוספי
כ"א שבט התשפ"ב / 23.01.2022 19:32

תושבים ביישוב עמנואל בשומרון טוענים, כי קיימת הזנחה מצד המועצה המקומית.

התגוששות מומחים? הסערה המפותלת סביב החיסון נגד הקורונה

לדברי תושבים שוחחו עם חרדים 10, מזה שבועיים מי ביוב זורמים ללא הפרעה לטיילת עמנואל.

הבעיה החלה לפני כשלוש שנים ברחוב פנחס לוין, כאשר תושב בבניין מספר 13 הוציא מחצרו מערכת ביוב פיראטית, והצינור מזרים את ‘מי השפכים’ מביתו הישר אל הטיילת – דבר הפוגע בשגרת חייהם של התושבים.

לדבריהם, הם סובלים קשות ממטרדי ריח, בעיות בריאותיות, חולדות ומפגעים נוספים. עוד הם טוענים, כי בכל כמה חודשים המפגע חוזר על עצמו, כאשר הזרימה מפסיקה לפרק זמן, ולאחר מכן חוזרת שוב.

תושבים פנו למועצה המקומית על מנת שתוציא את הצינור שחובר באופן פיראטי, ולתיקון מעמיק של מערכת הביוב בבניין המדובר, אולם – לטענתם –  המועצה גוררת רגלים בטיפול במפגע.

בנוסף, תושבים פנו לתאגיד ‘איגוד ערים לאיכות הסביבה’, שהגיש שאילתה למועצה. בתשובת המועצה נכתב, כי הנושא מוכר ונמצא בטיפול. לטענת התושבים, הבעיה קיימת כבר שלוש שנים ואינה מטופלת.

תושבים אחרים התלוננו כי קיימת בניה פיראטית של תושבי דירות קרקע, הבונים לעצמם כראות עיניהם. תושבים אלה טוענים: “יש פרסום מסיבי בעת האחרונה לפרויקט ‘עמנואל החדשה’ לקליטת משפחות נוספות ביישוב, אך בתוך היישוב לא קיים שום שינוי, כי אם הזנחה”.

חרדים 10 פנה אל ראש מועצת עמנואל, אלי גפני.

לדבריו, “מקרה פנחס לוין 13 מטופל באופן הדוק, ראיה לכך שבדרך כלל אין בעיה. הדייר נדרש ואף הביא ביובית שתפתח את הסתימה שנגרמה בגללו. הדבר קרה רק בגלל אכיפה של מחלקת שפ”ע ובגלל שהתושב יודע – אם הוא לא יזמין המועצה תזמין ותחייב אותו.

“אכן, צר לי שהשכנים סובלים מליקוי שנעשה ליד ביתם, הם ציינו שהזרימה מפסיקה למספר חודשים וחוזרת חלילה. כלומר, במהלך השנים הללו למיטב זכורני היו 3 תקלות. לא נעים אבל דברים קורים. כפי שאמרתי קודם, הנושא מטופל באופן הדוק, הלוואי והשכן היה מטפל כמו שאנחנו מטפלים, ולוקח אותו לדין תורה וגומר את הסאגה”.

בהמשך עידכן ראש העיר: “הדייר הביא ביובית. במקביל, הוא קיבל הוראה לבצע את התיקון הנדרש למנוע את התקלה הבאה. נראה שהסאגה מאחורינו”.

ראש העיר  הוסיף: “אנחנו לא מטפלים בתוך גינת הדייר, שם נמצא המפגע. בזה השכנים אמורים לטפל, באמצעות בתי דין וחלילה מערכות המשפט. אנחנו מטפלים בכך שלא יזרום החוצה. אם זורם, הדייר נדרש להביא ביובית. אם לא מביא – אנחנו מביאים ומחייבים אותו.

“כל הנושא מחוץ לגינה מטופל בחומרה. לשכנים יש זכויות והם יכולים להגיש תביעה בבית דין. לפעמים זה עוזר יותר מהר. רק מציע רעיון”.

על הבניה הבלתי חוקית אומר  ראש המועצה: “כל תלונה על דייר הבונה ללא אישור – מטופלת באכיפה. אם יש בניה ספציפית, אנחנו נשמח לטפל. העיר מדהימה, טיילת פסטורלית והעיר נקיה במיוחד. תמיד יש מקום לשיפור ואנו פועלים במרץ רב לשפר את פני העיר הנפלאה שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השתוללות בניה בגבעה ג' בביתר
    08/02/2022 02:06
    חרדי
  1. לית דין ולית דיין. חלקם בונים ללא היתר. הפחד הוא בעת רעידת אדמה. לא מקנא בתושבים שהבנין שבו הם מתגוררים הוכפל בגלל יחידות דיור. “ראשון בבניה” כך מפורסם בעיתון בביתר ע”י העירייה.. אין שום התייחסות להנ”ל ולהרס חיים של משפחות שבאו בסך הכל לגור בביתר בלי שיהרסו להם את החיים בבניה אין סופית. איפה המנהל? למה הם לא עושים כלום למרות שהם יודעים מהבניה הבלתי חוקית לפיות בחלקה?!