זינוק דרמטי במספר החולים קשה: כבר 732 • ומתי סוף גל האומיקרון?

ביום שישי נוספו 155 חולי קורונה במצב קשה • פרופ' ערן סגל: לקראת סוף השבוע הקרוב נרד ל-40-50 אלף מאומתים ליום • חוקרי האוניברסיטה העברית: בעשרת הימים הקרובים אנו צפויים לאשפוז של בין 900 ל-1,500 חולים קשה • ירידה דרמטית במספר בדיקות הקורונה בקופות ובמד"א
תמי גיל
כ' שבט התשפ"ב / 22.01.2022 21:07

משרד הבריאות דיווח הערב (מוצאי שבת) על 732 חולי קורונה במצב קשה, כאשר ביום שישי נוספו 175 חולי קורונה במצב קשה.

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

שיעורי הבדיקות החיוביות – 20.61%. כעשרת אלפים אנשי צוותי הרפואה נמצאים בבידוד או מאומתים.

במשרד הבריאות מעריכים כי בתוך שבוע יגיע מספר המאושפזים במצב קשה ל-1,000.

בתוך כך, הערב דווח ב’כאן חדשות’ על ירידה דרמטית במספר בדיקות הקורונה בקופות החולים ובמד”א.

לפי הדיווח, בקופות חולים מכבי יש ירידה של כ-50% בכמות האנשים שהגיעו ביומיים האחרונים להיבדק במתחמי בדיקות ה-PCR. בקופת חולים כללית נרשמה ירידה של כ-25% ובקופת חולים מאוחדת מספר הבדיקות ירד ב-15%.

גם במתחמי בדיקות האנטיגן של מד”א יש ירידה של כ-15% בבדיקות.

הנתונים ככל הנראה לא מצביעים על ירידה בתחלואה, אלא על העובדה שאנשים לא מגיעים להיבדק. בשל כך, גם נתוני התחלואה לא מדויקים.

לפי דיווח בחדשות 12, על רקע העומס במתחמי הבדיקות – עדיין יש עיכוב בקבלת תוצאות לבדיקות PCR ובדיקות אנטיגן מוסדיות.

בכירים בקופות החולים מסרו שהעיכובים נרשמים בבדיקות שנעשות במתחמים שמופעלים על ידי גורמים חיצוניים כמו פיקוד העורף. הם הסבירו כי הסיבה לעיכובים היא תקלות במערכות הממוחשבת שנובעות ממספר הבדיקות הגבוה.

פרופ’ ערן סגל: השיא קרוב מאוד לקיצו

פרופ’ ערן סגל ממכון ויצמן, התראיין הערב במהדורה המרכזית של חדשות 12, והעריך כי שיא גל האומיקרון קרוב מאוד לקיצו, ועל כן, נראה את הירידה במספר המאומתים כבר בימים הקרובים.

לדבריו, “ההגעה לשיא תהא ב-23-24 בינואר ולפיכך אנחנו מעריכים שמשם נתחיל לראות את הירידה. עוד שבועיים-שלושה נראה מספרים נמוכים בהרבה”.

להערכתו, לקראת סוף השבוע הקרוב נרד ל-40-50 אלף מאומתים ליום, אך באשר למספר החולים שמצבם קשה, תתכן עלייה, שתוביל לכך שיהיו בין 800 ל-1,000 חולים המאושפזים בבתי החולים. “אלו מספרים שהתמודדנו איתם בעבר, בשיא גל האלפא הגענו ל-1,200 חולים שמצבם קשה”.

סגל הוסיף, כי בהשוואה בין האומיקרון לדלתא – התחלואה פחות קשה באופן משמעותי, באומיקרון.

חוקרי האונ’ העברית: לקראת השבועיים הקשים

על פי התחזית המעודכנת של חוקרי האוניברסיטה העברית, אנו ניצבים לקראת השבועיים הקשים ביותר בבתי החולים בגל האומיקרון. שכן בימים הקרובים, צפוי המשך עליה במספר החולים קשה החדשים, והמספר היומי צפוי לעבור את ה- 200 חולים קשה חדשים ליום.

במהלך עשרת הימים הקרובים אנו צפויים לאשפוז של בין 900 ל-1,500 חולים קשה, והתייצבות צפויה רק בתחילת חודש פברואר.

כמו כן, בהתאם לתצפיות בלונדון וניו יורק, קיים סיכוי מופחת בהתדרדרות חולים קשה להנשמה. קצב ההדבקה בשבוע הקרוב צפוי להיות גבוה, ומספר המאומתים ימשיך להיות קרוב ל-100 אלף נדבקים ליום.

ירידה משמעותית בנדבקים תתרחש, ככל הנראה, רק בשבוע הראשון של פברואר ומקורה יהיה במספר הנדבקים הרב עד כה, כלומר בהתפתחות של חסינות האוכלוסייה עקב הדבקה, בתנאים הנוכחיים.

עם זאת, נטען כי השינוי המהותי באופן ההתנהלות הניכר בשבועיים האחרונים, עלול להוביל לעיכוב בירידת גל האומיקרון, ולהתמשכות גל ההדבקה והעומס בבתי החולים.

מכיוון שלהערכת החוקרים אין בשלב זה שיקוף אמין של מצב ההדבקה, התמשכות או חידוש של ההתפרצות יתגלה רק בשלב העלייה באשפוזים.

מחלקת קורונה חדשה נפתחה בהדסה הר הצופים

133 חולי קורונה מאושפזים במחלקות הקורונה, יחידות טיפול נמרץ והמיון הביולוגי בבתי החולים של הדסה בעין כרם ובהר הצופים.

בין החולים – 26  במצב קריטי ו- 36 במצב קשה.

מנכ״ל הדסה, פרופ׳ יורם וייס: ״לאור המספרים ההולכים ועולים של חולי קורונה הזקוקים לאשפוז בישראל, הצטרף בית החולים הדסה הר הצופים למאמץ הלאומי. צוות בית החולים נערך במהירות ובתחושת שליחות להפעלתן של מחלקות קורונה, אשר אוישו והתמלאו כבר בסוף השבוע.

“הדסה תמשיך ותסייע במאמץ הארצי ככל שתידרש, הן בטיפול בחולי הקורונה והן בהמשך הטיפול בחולים בשאר המחלקות בבית החולים. הערכתי הרבה לעבודתם של אנשינו בהדסה העושים מעל ומעבר, תוך שהם פועלים תחת מצבת כח אדם חסרה בשל מספר גבוה של עובדים חולים המחלימים בבתיהם״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בדיקות אנטיגן במד"א
    22/01/2022 23:36
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הבדיקות במד”א לא אמינות!!!! נבדקתי בביתי והייתי חיובית, הלכתי לעשות בדיקת אנטיגן מוסדית במד”א וקיבלתי תוצאות שליליות ואף הונפק לי תו ירוק!!! אני חולה,עם סימפטומים!!!! איך מודיעים לי שאני שלילית כאשר בדיקה נוספת בביתי הוכיחה שוב שאני כן חולה!!!