“אנחנו נמשיך מכאן”: הזלזול של ח”כ יוליה מלינובסקי ברב דוד לאו

חברת הכנסת מישראל ביתנו, המקדמת את הרפורמות בנושאי הדת, תקפה ראיון של הרב הראשי: "על פי הרב הנכבד, כל היהודים שלא מקיימים מצוות הם בעצם לא יהודים - טוב לדעת ותודה על ההבהרה" • סמוטריץ': "בורות מביכה. עצוב" • איש תקשורת: "שוב הוכחת אפס בהבנת הנקרא"
אריה ריבקינד
י"ט שבט התשפ"ב / 21.01.2022 12:49

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו, יו”ר ועדת שרותי דת יהודים של הכנסת, הגיבה הבוקר (שישי) בזלזול על דברי הרב הראשי הרב דוד לאו כלפי רפורמת הגיור.

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

הרב הראשי אמר, בראיון המתפרסם היום ב’ישראל היום’, כי  “הכנסת היא לא שתכריע מיהו יהודי. יהודי הוא אדם שמקבל עול מצוות ומצטרף לעם היהודי”.

מלינובסקי צייצה בטוויטר: “הרב לאו טען שיהודי הוא רק אדם שמקבל על עצמו עול תורה ומצוות. כלומר על פי הרב הנכבד, כל היהודים שלא מקיימים מצוות הם בעצם לא יהודים – טוב לדעת ותודה על ההבהרה, אנחנו כבר נמשיך מכאן”.

כאשר גולשים העירו לה שלא הבינה את דברי הרב הראשי – היא השיבה: “לכל הצייצנים למיניהם – הבנתי מצוין את מה שהוא אמר – לאלו מכם שאינם יודעים, כדי לעבור גיור היום צריך לאמץ אורח חיים חרדי-אורתודוקסי וכשהרב לאו אומר אדם שמקבל על עצמו ‘עול תורה ומצוות’ לזה הוא מתכוון”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ מסיעת הציונות הדתית הגיב לה: “ברגע הראשון עמד לי על הלשון איזה ציוץ ציני שילעג לבורות המביכה הזו. אבל האמת היא שזה לא מצחיק בכלל. זה עצוב, ובעיקר מוכיח שהפתרון לסכנת ההתבוללות לא נעוץ בכל מיני קולות הלכתיות דחוקות בגיור אלא במאמץ הסברתי ותודעתי רחב”.

העיתונאי עידן יוסף כתב: “לצערי, שוב הוכחת אפס בהבנת הנקרא. את המילה ‘חרדי’ זאת את שהוספת מדעתך לדברי הרב הראשי. בניגוד לדברייך, המתגייר יכול גם להיות ציוני דתי או סתם דתי ולקבל מעמד גר. גם לפי מתווה כהנא, אין אופציה להכרה בגיור לא-אורתודוקסי, כך שאת מתעתעת בקוראייך כאשר את אומרת כאילו יש כוונה אחרת”.

והגולש חיים אלקסלסי צייץ: “מי סיפר לך שחייבים לאמץ אורח חיים חרדי? כמה שקרים אפשר לשפוך כדי להשניא את היהדות? זה פשוט לא נכון מה שכתבת ברמה הכי בסיסית של שקר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות