פרופ’ גרוטו מעריך: אחרי האומיקרון מגפת הקורונה תירגע – וזו הסיבה

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר שוחח עם אריה אלדד ורוני בר און ב-103: "הייתי מוותר גם על הבדיקות, כי אני לא חושב שזה מוסיף איזה משהו, מעבר לאולי תחושת הביטחון. מתי כן לעשות בדיקות? כשיש מגע עם אוכלוסייה בסיכון"
חרדים 10
י"ט שבט התשפ"ב / 21.01.2022 01:37

משרד הבריאות החליט היום (חמישי) על ביטול הבידוד לילדים – מהלך שייצא לפועל ביום חמישי הבא.

התגוששות מומחים? הסערה המפותלת סביב החיסון נגד הקורונה

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

פרופ’ איתמר גרוטו, המשנה למנכ”ל משרד הבריאות לשעבר, שוחח על כך הערב (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר און ב-103FM.

“אני חושב שכבר הגיע הזמן לזה, אפילו קודם לכן היה אפשר. כרגע אני גם הייתי מוותר על הבדיקות כי אני לא חושב שזה מוסיף איזה משהו, מעבר לאולי תחושת הביטחון. אבל מעבר לכך זה לא נכון. מתי כן לעשות בדיקות? כשיש מגע עם אוכלוסייה בסיכון”.

בהמשך התייחס להחלטה נוספת מהיום – אישור מנת הבוסטר לילדים: “אני חושב שמי שרוצה לשמור על עצמו מחוסן, זו המלצה טובה. אני חושב שמסתמכים פה הרבה על מה שקרה עם הבוסטר הקודם שבאמת מאוד עזר לנו להתמודד עם זן הדלתא, ולכן, הנחת העבודה שכנראה שזה יכול להועיל יותר ממה שזה יכול להזיק.

“עדיף כרגע להתחסן מאשר לחלות באומיקרון. יכול להיות שבעוד חודש-חודשיים כשהגל הזה יעבור, זה כבר לא יהיה רלוונטי, ואז נצטרך לחשב מסלול מחדש”.

בהמשך נשאל מה צפוי בהמשך ההתמודדות עם המגפה – והשיב: “אני חושב שאחרי הגל הזה נגיע לשקט יחסי. אחד המאפיינים, שיש לו הדבקה נרחבת בכל העולם, אז זה יכול לכבות הרבה מאוד שריפות שיכולות לצוץ פתאום, ולכן אני מעריך שזה ייתן שקט.

“יש להניח שבסופו של דבר, אם מסתכלים על זה גם אם אנחנו רואים על עונות שפעת שבעצם הנגיף מתחלף מדי שנה, עדיין מי שחלה בעבר הוא הרבה יותר מוגן. בגלל זה כשמגיע זן חדש פנדמי אז שיעור ההדבקה שלו מאוד גבוה, כי אף אחד לא מוגן. לכן, אני חושב שנהיה עם הגנה יותר טובה ככל שיותר אנשים יהיו יותר מחוסנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות