אחרי עשרות שנים: בצה”ל יכניסו בישול חלבי • רבנים: זו קטסטרופה

כבר עשרות שנים שנאסרה הכנסת בישול חלבי למטבחים הצה"ליים, כדי למנוע ערבוב בין בשר לחלב • גורמים ברבנות הצבאית על המתווה החדש: "יגרור המון תקלות בכשרות - והרבצ"ר לא עושה שום דבר נגד"
חרדים 10
י"ט שבט התשפ"ב / 20.01.2022 23:09

בשבועות האחרונים גיבשו בצה”ל מתווה לביטול הנוהל שקבע הרב שלמה גורן, בעת כשכיהן כרב הצבאי הראשי – שאסר הכנסת בישול חלבי למטבחים הצה”ליים.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

לפי דיווח של יהונתן גוטליב בערוץ 7, מי שמוביל את שינוי המדיניות הוא אלוף מישל ינקו, מפקד אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט”ל), יחד עם הרב הצבאי הראשי, תא”ל הרב אייל קרים.

הסיבה שאסור היה בצה”ל, במשך עשרות שנים, להכניס תבשילים חלביים למטבחי הצבא היא חוסר היכולת להשגיח שלא יתקיים ערבוב בין בשר לחלב.

לפי הדיווח, שינוי המדיניות גורם לחשש רב בקרב רבנים צבאיים. “הדבר הזה מבחינת הרבנים הצבאיים בשטח זה קטסטרופה. לא הרבצ”ר השגיח מעולם על מטבח צבאי ולא עוזרו הרב אודי שוורץ השגיח על מטבח צבאי. כל הדבר הזה לא נדון במטה המורחב של הרבנות הצבאית וגם לא בענף כשרות”.

גורמים ברבנות הצבאית ששוחחו עם ערוץ 7, האשימו: “הרבצ”ר לא עושה שום דבר נגד הנושא הזה. זה אירוע שיגרור המון תקלות בכשרות. היה מצופה שגם אם עושים מהלך כזה, חייבים לאייש משגיחי כשרות ואין משגיחי כשרות. התקנים לא מאויישים בערך בחמישים אחוז”.

מדובר צה”ל נמסר: “צה”ל בוחן שינויים על מנת לשפר את מענה המזון לכלל משרתיו, ביניהם גם מיסוד יכולת הבישול החלבי ביחידות השונות.

“בשלב זה טרם התקבלה החלטה על תחום הבישול החלבי בצה”ל. נדגיש כי שינויים יאושרו בהתאם לעמידה בכלל נהלי הכשרות וייבחנו על פי ההגדרות והדרישות שתקבע הרבנות הצבאית, המהווה סמכות בלעדית בנושא כשרות המזון בצה”ל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גיוס חרדים
    20/01/2022 23:14
    שי
  1. איזו בדיחה עצובה