חדירה לטלפונים: גם רשות המיסים השתמשה במידע מתוכנות ריגול

יחידת הסייבר שאמונה על השימוש בתוכנת ריגול עבור המשטרה משמשת למעשה כקבלן הביצוע של רשויות חקירה רבות בישראל • המשטרה מקדמת חוק שירחיב את סמכות החדירה לפלאפונים
חרדים 10
י"ח שבט התשפ"ב / 20.01.2022 21:18

רשות המסים קיבלה גישה למידע שהופק מתוכנת הריגול של המשטרה לצורכי חקירות מס.

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, לפי גורם בכיר לשעבר במערכת האכיפה, שהיה מעורב בשימוש בתוכנות סיפר, כי “הרשות השתמשה במידע שהגיע מתוכנות הריגול להפללת ארגוני פשע”.

יחידת הסייבר שאמונה על השימוש בתוכנת ריגול עבור המשטרה – סיגינט, משמשת למעשה כקבלן הביצוע של רשויות חקירה רבות בישראל, שעושות שימוש במידע שמופק מהן.

חוץ מרשות המיסים, גם מצ”ח, מח”ש, הרשות להגבלים עסקיים והרשות לניירות ערך, קיבלו גישה למידע מהתוכנות.

לפי אותו גורם בכיר, במהלך השנים הופקו תוצרי האזנות סתר מתוכנות ריגול עבור גופי החקירה הללו, בעיקר בתיקים הנוגעים לארגוני פשע.

מרשות המסים נמסר ל’כאן חדשות’: רשות המסים מוגדרת בחוק כרשות חוקרת ואינה מוסמכת לבצע האזנות אלא רק לעשות בהם שימוש. כאשר עולה צורך בתיקים המתנהלים על ידי הרשות לעלות עמדת האזנה הדבר נעשה בליווי קצין טוען מטעם משטרת ישראל.

האזנות אלו שמבצעת המשטרה עבור הרשות הן האזנות סתר לשיחות בין חשודים בעבירות פשע באמצעות מכשיר טלפון. רשות המסים לא יזמה ולא קיבלה צווי האזנת סתר לצורך שאיבת מידע מטלפון סלולרי באמצעות תוכנה.

עוד פורסם ב’כאן חדשות’ הערב, כי המשטרה מקדמת חוק שירחיב את סמכויות החדירה לטלפונים ניידים, באמצעות תוכנות ריגול כגון ‘פגסוס’.

כיום החוק מאפשר למשטרה להאזין או לבלוש על חשוד באמצעות התוכנות הללו רק על ההווה. אך גורמים במשטרה טוענים כי “חוק החיפוש החדש” שמקדמים במשרד המשפטים יאפשר להם להרחיב את סמכויות החיפוש גם לתכתובות שנעשו בעבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות