המשטרה ותוכנת הריגול • המפכ”ל: אם היו חריגות – אנחנו נפעל לתקן

לדברי המפכ"ל, בדיקה פנימית של המשטרה מאז פרסום התחקיר ב'כלכליסט' לא העלתה "ממצא המלמד על חריגה" • קרא לעיתון: "להעביר פרטים קונקרטיים שייאפשרו לבדוק את האירועים הנטענים"
חיים טוויל
י"ח שבט התשפ"ב / 20.01.2022 13:00

מפכ”ל המשטרה, יעקב שבתאי, התייחס היום (חמישי) לפרשת המשטרה ותוכנת הריגול של NSO.

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

בהצהרה שמסר אמר: “בימים האחרונים פורסמו בעיתון ‘כלכליסט’ דיווחים על פעולות חקירה, אשר נעשו לכאורה שלא בהתאם לנהלים. פעולות אלה אירעו, בהתאם לפרסומים, על פני תקופה ממושכת.

“המשטרה בראשותי קשובה לכל ביקורת עניינית והחלה בבדיקה פנימית קפדנית”. עם זאת, “הבדיקה לא העלתה כל ממצא המלמד על חריגה לכאורה מהוראות הדין”.

המפכ”ל הוסיף: “קראתי לעיתון כלכליסט בסמוך לפרסום הראשון בעניין, ואני שב וקורא לעיתון כלכליסט גם כעת, להעביר לידינו פרטים קונקרטיים אשר יאפשרו לבדוק את האירועים הנטענים. הנחיתי שוב את כלל הגורמים הרלוונטיים, להמשיך להעמיק בבדיקות, בשיתוף פעולה הדוק עם היועץ המשפטי לממשלה, כדי לוודא שלא הייתה חריגה כלשהי מהנהלים, לרבות בתקופה בה טרם שימשתי כמפכ”ל”.

לדבריו, “אם וככל שיתברר כי היו מקרים נקודתיים בהם היתה חריגה מנהלים – המשטרה בראשותי תפעל לשיפור ולתיקון, וזאת בשקיפות מלאה, ובשיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים. לא נשלים עם חריגה כלשהי מהוראות הדין, במידה שיימצא שהייתה כזו”.

שלשום פורסם ב’כלכליסט’ תחקיר, ממנו עלה כי המשטרה משתמשת בתוכנת הריגול פגסוס של חברת NSO למעקב אחרי חשודים בפלילים.

על פי התחקיר, המפכ”ל לשעבר, יוחנן דנינו, הוא שרכש את המערכת והמפכ”ל שבא אחריו, רוני אלשיך, הפך אותה למבצעית. מאז היא משמשת בחקירות פליליות – ללא צו בית משפט – כאשר על תוצריה ביקשה המשטרה תעודות חיסיון, כך שנאשמים לא ידעו שבוצע נגדם שימוש במערכת.

מהתחקיר עלה, כי את ההוראה לבצע את המעקב  נתנו דרגים גבוהים במשטרה. מי שמילאו אחר ההנחיה הם שוטרי חטיבת הסייבר של המשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות