בג”ץ קבע: בעלי חוב שיש להם קשיים כלכליים לא ינותקו מחשמל

בג"ץ הורה לרשות החשמל לתקן את התנאים לניתוק חשמל עקב חוב • השופטים: צרכנים לא ינותקו אם יוכיחו שהם במצב של עוני קשה או קשיים כלכליים המשתלבים עם מצב רפואי המצדיק להימנע מניתוק • וגם: על חברת החשמל להסדיר הליך לשמיעת טענות הצרכן, לפני החלטה על ניתוק
חרדים 10
י"ח שבט התשפ"ב / 20.01.2022 11:07

בית המשפט העליון פסק הבוקר (חמישי), כי  חברת החשמל לא תנתק מחשמל אזרחים בעלי חוב שיוכיחו שהם נמצאים בקשיים כלכליים ומצב רפואי שמחייב זאת.

התגוששות מומחים? הסערה המפותלת סביב החיסון נגד הקורונה

לפי דיווח של אמוץ שפירא ב’כאן חדשות’, החברה נדרשת לתקן את אמות המידה שמגדירות מיהן האוכלוסיות שמוגנות מפני ניתוק בגלל חוב.

“אספקת חשמל בסיסית נחשבת כיום למצרך חיוני שלא ניתן לנהל אורח חיים שגרתי בלעדיו”, נקבע.

העותרים טענו כי יש להבטיח הענקת זכות טיעון סדורה לפני ניתוק, וכן כי יש לבטל את האפשרות לגבות חלק מחובות העבר על ידי קיזוז מתשלום עבור צריכת חשמל עתידית.

במהלך התקופה שבה נדונה העתירה הורחבה ההגנה מפני ניתוק ביחס לקטגוריות נוספות של מקרי צורך רפואיים, אך לא הוכנסו שינויים אחרים.

ההסדר הקיים הגן עד היום על ניצולי שואה ומי שהוגדרו כ”צרכנים שאספקת חשמל חיונית להם” מטעמי בריאות, בהתאם לרשימה סגורה. כעת נקבע שחברת החשמל תידרש לגבות חובות באמצעי גבייה “מתונים יותר” ולא לנתק את המוגנים מחשמל.

עוד קבע בית המשפט העליון, כי על החברה להסדיר באמות המידה הליך לשמיעת טענותיו של הצרכן ולבחינת נסיבותיו הפרטניות, לפני קבלת החלטה על ניתוק, ולאמץ נוהל מסודר ומפורט שיקבע את העקרונות המעשיים ליישום ההסדר המתוקן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות