החיים הקשים תחת שלטון בנט: מחירי הפסטה מזנקים ביותר מ-10%

חרדים 10
|
י"ז שבט התשפ"ב / 19.01.2022 19:56
שבועיים אחרי חברת אסם: גם היבואנית שסטוביץ’ מצטרפת לחגיגה של עליית מחירים • הפסטות של ברילה יתייקרו ב-9% עד 15% • כמה תשלמו מעכשיו על הפסטה האהובה?

יוקר המחייה: אחרי שחברת אסם הודיעה על התייקרות הפסטות שלה, היום (רביעי) דווח בחדשות 12, כי גם המתחרים – שסטוביץ’, האחראים על ייבוא מותג הפסטות ‘ברילה’, יעלו את מחירי המוצרים שלהם ביותר מ-10%.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

חברת אסם הודיעה לפני שבועיים כי היא מייקרת את הפסטות ב-6%.

מיד לאחר מכן גם שסטוביץ’, המתחרים העיקריים – המייבאים של פסטה ברילה, החלו להתכונן להודעה על עליית מחירים, ולפי הדיווח של מעיין פרתי בחדשות 12, מדובר בעלייה משמעותית יותר: התייקרות של בין 9% ל-15% עם עלייה ממוצעת של 12%, בהתאם לסוג הפסטה.

משמעות הזינוק במחיר: אם בעבר יכולנו לרכוש 2 חבילות פסטה ב-12 שקלים, לאחר ההתייקרות 2 חבילות יעלו 14 שקלים, ובמקום 3 פסטות ב-18 שקלים, נשלם 21 שקלים.

מכיוון שישראלים רוכשים מספר חבילות פסטה בכל קנייה, ההתייקרות הזו תשפיע על מחיר הסל המשפחתי.

כל ההתייקרויות יכנסו לתוקף ב-1 בפברואר.

לפי חדשות 12, גם שסטוביץ’ וגם אסם כבר ביקשו מרשתות השיווק להעלות את המחיר ולטענתם זה קורה בגלל התייקרות חומרי גלם כמו קמח ושמן, כמו גם הפקק בנמלים שמשפיע על מחיר המכולות והייבוא לארץ.

ההתייקרות הזו מצטרפת לגל שלם של עליית מחירים במוצרי מזון וטואלטיקה.

ביום שישי האחרון פורסם מדד המחירים לצרכן ובו נרשמה עליית מחירים של 2.8% ב-12 חודשים, קצב עליית המחירים הגבוה ביותר מאז שנת 2009.

בין השאר נרשמה עליית מחירים בולטת, של 0.5% בסעיף המזון במדד.