סדקים בקואליציה: התרגיל שעשה מנסור עבאס לחוק של שרן השכל

רע"ם התנגדו וחברי העבודה ומרצ יצאו - אבל ההצעה של שרן השכל להסדרת חוות בודדים בנגב ובגליל עברה בתמיכת האופוזיציה • עבאס ניצל את תפקידו כיו"ר הישיבה וקבע שהחוק יעבור לוועדת הפנים בראשות חברו למפלגה טהא - כדי לקבור את החוק
חרדים 10
י"ז שבט התשפ"ב / 19.01.2022 14:11

משבר חדש בין רע”ם לקואליציה: הצעת החוק של ח”כ שרן השכל מתקווה חדשה להסדרת מבני מגורים וחקלאות של חוות בודדים בנגב ובגליל אושרה היום (רביעי) בקריאה טרומית במליאת הכנסת,  כאשר 57 תמכו מול 9 מתנגדים.

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

זאת למרות שחברי רע”ם שוב הפרו את המשמעת הקואליציונית – והצביעו נגד החוק. ח”כים בעבודה ובמרצ יצאו מהמליאה ללא קיזוז.

ההצעה עברה בזכות תמיכה של מפלגות הימין באופוזיציה, לצד חברי קואליציה.

הצעת החוק אושרה בתחילת השבוע בוועדת השרים לחקיקה ונתמכת על ידי הקואליציה.

מאז הבוקר דרשו ברע”ם להגיש נגדה ערר וניסו לדחות את ההצבעה, אולם השכל לא ויתרה.

אחרי ההצבעה במליאה פרץ עימות בין ח”כ השכל וח”כים מהאופוזיציה לח”כ מנסור עבאס, כאשר יו”ר רע”ם ניצל את תפקידו כיו”ר הישיבה והודיע על דעת עצמו שהחוק יעבור לוועדת הפנים בראשות חברו למפלגה ווליד טהא, כדי למנוע את המשך קידומו.

השכל יחד עם מפלגות הימין באופוזיציה דרשו להעביר את החוק לוועדת הכנסת שתחליט – אך עבאס סרב.

מאוחר יותר איימו ברע”מ להחרים היום את כל ההצבעות במליאה במחאה על אישור הצעת החוק, אולם בקואליציה מנהלים מאמצים להרגיע את רע”מ. בינתיים המאמצים צלחו, לאחר שח”כי רע”מ הצביעו בעד הצעת חוק העצים הבוגרים.

ח”כ אוסמה סעדי שהתנגד לחוק של השכל אמראמר: “זה עוד חוג ציוני פרופר, הקול קול של שרן השכל אבל הידיים ידי סמוטריץ’. זו קואליציה שדואגת לחקלאים היהודים בלבד, מה עם החקלאות הערבית? יש פה הכשרה של בנייה בלתי חוקית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות