ליברמן נגד משרד הבריאות: “אין היגיון בתו הירוק, פועל לבטלו”

שר האוצר צייץ בחשבונו בטוויטר על התו הירוק: "זו פגיעה ישירה בכלכלה, בתפקוד היום יומי ותרומה לפאניקה בציבור" • ראשי 180 ערים ורשויות שלחו מכתב לשר הבריאות בדרישה להפסיק את חובת הבידוד על תלמידים ומורים שנחשפו לחולים מאומתים - ולעבור למערך של בדיקות
תמי גיל
ט"ז שבט התשפ"ב / 18.01.2022 17:58

לאחר שחלה בקורונה: שר האוצר אביגדור ליברמן  יצא היום (שלישי) נגד התו הירוק – וטען כי אין בו היגיון וכי הוא פועל לבטלו.

התגוששות מומחים? הסערה המפותלת סביב החיסון נגד הקורונה

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

ליברמן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “אין היגיון רפואי ואפידמיולוגי בתו ירוק, ועל כך מסכימים מומחים רבים. מה שיש זו פגיעה ישירה בכלכלה, בתפקוד היומיומי ובנוסף תרומה לא קטנה לפאניקה בציבור. אני פועל מול כל הגורמים על מנת לבטל את התו הירוק ולשמור על שגרת חיים נורמלית לכולנו”.

בתוך כך, 180 ראשי ערים ורשויות שלחו היום מכתב לשר הבריאות, ניצן הורוביץ, ובו קראו למשרד הבריאות להפסיק עם הבידודים לילדים ולעבור למערך של בדיקות – מה שיאפשר להחזיר את מערכת החינוך למצב למידה רציפה ותקינה.

עם זאת, יצוין כי ביממה האחרונה לא מתקבלות תשובות לבדיקות האנטיגן, במה שנראה כתקלה.

“כעת, משברור לכל כי ילדים לא נמנים בקבוצות הסיכון בזן האומיקרון ובכלל, חובתנו להבטיח רציפות בלימודים ובשגרה לתלמידים ולצוותים הבטחת שלומם ובריאותם”, נאמר במכתב. “החזרת תחושת הביטחון הכרחית, ותקבל משנה תוקף עם החלת מתווה בדיקות סדור הנסמך על תוכנית ‘מגן חינוך’.

“לצד הבדיקות יש לוודא, כי רק מי שימצא חיובי, יכנס לבידוד בהתאם להנחיות קיצור הבידוד העדכניות. כל התלמידים והצוותים שימצאו שליליים, ימשיכו לפקוד את מוסדות החינוך בלימודים כשגרה”.

גם שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, התייחסה מוקדם יותר לנושא, וצייצה: “הנתונים לא מותירים כל ספק על הנזק הנפשי שנגרם לילדים שלנו מהתקופה הקשה הזאת. עלייה מדאיגה בטיפולים במניעת אובדנות, דיכאון חמור, הפרעות אכילה והפרעות שינה. לכן לא אפסיק להילחם עד שיבטלו את הבידודים המיותרים לילדים בריאים. על משרד הבריאות לבטל זאת מיד. חייבים להציל את הילדים שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צודק. הבת שלו לא הבחינה בתנועת כספים נכנסת לעו"ש שלה
    18/01/2022 19:51
    שאול א.
  1. אז לשם מה יש צורך בתו ירוק?