תמיד בצמרת I פרופ’ ערן סגל: “ישראל במקום 2 בעולם בתחלואה”

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן: "מעריך שעד 2 מיליון ישראלים נדבקו באומיקרון" • "כל הנתונים מעידים שההגעה לשיא התחלואה תהיה בימים הקרובים, ואז תגיע ירידה"
חרדים 10
ט"ז שבט התשפ"ב / 18.01.2022 13:35

פרופ’ ערן סגל, מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן, מעריך שהירידה בתחלואה מתקרבת.

התגוששות מומחים? הסערה המפותלת סביב החיסון נגד הקורונה

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

בראיון שהעניק היום (שלישי) לאתר ynet – אמר: “לפני כשלושה שבועות הערכנו שהעלייה תימשך שלושה שבועות ואחריה נראה ירידה. עכשיו זה קורה, ממש לפי התחזית”.

לדבריו, “מבחינת מספרי מאומתים יומי, אנחנו נמצאים במקום השני בעולם, עם 10% בדיקות חיוביות, מתחת לאירלנד.

“אימתנו יותר מ-500 אלף איש בגל האומיקרון, שזה כמו המספר שאימתנו בגל הדלתא. מכיוון שמספר האנשים שנדבקים בפועל, גדול יותר פי שלושה-ארבעה, להערכתי, ממספר המאומתים – אני מעריך שעד עכשיו נדבקו באומיקרון כמיליון וחצי עד שני מיליון ישראלים. זה אמור להביא אותנו למקדם הדבקה 1 ולהתחיל להביא לירידה בתחלואה. כל הנתונים האלו מעידים שההגעה לשיא תהיה ממש בימים הקרובים, ואז תגיע ירידה”.

למרות שאין עדיין נתונים רשמיים, ההערכה היא כי התמותה בגל הזה נמוכה יותר מהגלים הקודמים.

לאור ההערכה שלא יהיה גידול דרמטי במספר החולים קשה – אמר פרופ’ סגל: “בינתיים נמשיך לראות גידול, כי יש עיכוב מסוים בין העלייה במספר המאומתים לעלייה במספר החולים קשה. עם זאת, לא נראה שנעבור את השיא של מספר החולים קשה בבתי החולים – 1,200, בגל השלישי. אנחנו גם רואים שהמאושפזים שוהים בבית החולים זמן קצר יותר לעומת מה שראינו בגל הדלתא. זה תומך בהערכה שהאומיקרון גורם לתחלואה פחות קשה”.

פרופ’ סגל הוסיף: “מתחילת גל האומיקרון אמרנו שלא ניתן יהיה להאט משמעותית את ההתפשטות ללא צעדים דרסטיים שאף אחד לא רוצה בהם. אם נעבור את הגל הזה בשלום מבחינת בתי החולים, נבין שבאמת לא היה צורך בצעדים כאלו. הזמן שקנינו בהתחלה – עיכוב של שבועיים-שלושה אחרי העולם – איפשר לנו את המרחב הזה של ניהול סיכונים אחראי. עכשיו אנחנו צריכים לחכות שבוע-שבועיים, ואם יתברר שההערכות שלנו היו נכונות, אפשר יהיה להקל בנושאים רבים, כולל התו הירוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות