הברדק חוגג: המוקד הטלפוני קרס, רבבות נבדקים לא קיבלו תוצאות

נתוני הקורונה של משרד הבריאות? לא עודכנו כבר יותר מ-24 שעות • ה'צ'אטבוט'? לא עובד • המוקד הטלפוני? נפל • נבדקו בבדיקת אנטיגן מוסדית או ב-PCR? לא מקבלים תוצאות • ובגלל כל זה - גם גם המוקדים הטלפוניים של קופות החולים לא עומדים בעומס • כך נראה כאוס
חרדים 10
ט"ז שבט התשפ"ב / 18.01.2022 00:19

בשיא הגל החמישי: דווקא בזמן שבכל יום מתגלים עשרות אלפי מאומתים, מערכות רבות של משרד הבריאות  קרסו.

התגוששות מומחים? הסערה המפותלת סביב החיסון נגד הקורונה

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

לפי דיווח של יולן כהן בחדשות 12, המוקד הטלפוני שנועד לסייע בענייני הנחיות הקורונה ולספק מידע למבודדים ומאומתים נפל, ודשבורד הקורונה שמספק את הנתונים על מצב התפשטות הנגיף לא התעדכן יותר מ-24 שעות.

גם ה’צ’אטבוט’ של משרד הבריאות, המענה האוטומטי בוואטסאפ לשאלות האזרחים –  לא עובד.

לפי הדיווח, אזרחים רבים שחוסנו במנה ה-4 טוענים שהחיסון הנוסף לא עודכן להם באתר המשרד, ומופיע כאילו קיבלו 3 חיסונים בלבד.

מעבר לכך, ואולי הבעיה הגדולה מכול: רבים ממי שנבדקו בבדיקת אנטיגן מוסדית – לא מקבלים תוצאות. הדבר נכון גם למי שנבדקו ב-PCR.

באשר לבדיקות, מדובר בבעיה קריטית ממש, שכן מבודדים שתלויים בתוצאת הבדיקה שתכריע אם מותר להם לצאת מבידוד – פשוט לא מקבלים אותה.

הבעיה מחריפה עוד יותר עבור אלה שיודעים שהם שליליים, שכן הם כבר ביצעו בדיקה אחת שלילית וממתינים לבדיקה השנייה שתאפשר את יציאתם מהבידוד.

וגם:  מבוגרים שצריכים את התרופה החדשה לקורונה, חייבים תוצאה חיובית ב-PCR כדי לקבל את התרופה – ואי קבלת התוצאה מעכבת  ועלולה לסכן את בריאותם.

ואם זה לא מספיק, מסתבר שאי עמידה בעומס משפיעה דרמטית גם על השירות שמספקות קופות החולים. מבוטחים רבים שלא מקבלים מענה במוקד של משרד הבריאות מתקשרים במקום זאת לקופות החולים – מה שיוצר עומס על מוקדי הקופות שעמוסים ממילא.

אחת מקופות החולים גם העידה שלא קיבלה ממשרד הבריאות נתונים על מבוטחיה באשר לתוצאות בדיקות ומצב ההתחסנות מהבוקר, דבר חריג ביותר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות