גנץ הציג את חוק הגיוס: נשמור על עולם התורה • מקלב: החוק מחליש אותו

שר הביטחון הציג את חוק הגיוס במליאת הכנסת: "מטרת ההצעה היא לפעול ככל הניתן לקידום השוויון בשירות" • מקלב: "הצבא אינו ערך, אלא צורך בטחוני, התורה היא ערך וכאשר יש לימוד תורה הצורך בצבא קטן. לא יעזור לכם אנחנו נמשיך את לימוד התורה בארץ ישראל"
אריה ריבקינד
ט"ו שבט התשפ"ב / 17.01.2022 17:59

שר הביטחון בני גנץ הציג אחר הצהרים (שני) את חוק הגיוס במליאת הכנסת – לקראת הצבעה בקריאה ראשונה.

התגוששות מומחים? הסערה המפותלת סביב החיסון נגד הקורונה

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

גנץ אמר: “מתוך הכרה בערך לימוד התורה ותחת ההבנה כי לא כל תלמידי הישיבות ישרתו מחר בבוקר, ואולי לא בכלל, מטרת ההצעה היא לפעול ככל הניתן לקידום השוויון בשירות, באמצעות הגדלת מספר המשרתים החרדים בצה”ל.

“על מנת להשיג את יעדי הגיוס, פועלים בצה”ל להרחבת מסלולי שירות מותאמים לציבור החרדי, שיבטיחו שמי שנכנס חרדי ישמור על זהותו. ישנם גם מנגנונים שמטרתם להבטיח עמידה ביעדים כדי שנשמור על הצרכים הביטחוניים”.

שר הבטחון התייחס לסנקציות בחוק – ואמר: “חבריי החרדים הנמצאים פה במליאה – אני בטוח שלא נגיע לשימוש בהם. אני רואה אתכם ואת החברה שאתם מייצגים שותפים מלאים בתהליך שבו נשמור על עולם התורה, ונשמור על עוצמתה ולכידותה של ישראל”.

גנץ הוסיף: “הצעת החוק אינה עומדת בפני עצמה. אנו נמצאים בתהליכי הקמה של צוות ממשלתי שיקדם מתווה שירות חדש וכולל למדינת ישראל. מתוך ראיה שרוב מוחלט חייב לשרת, אך לא כולם חייבים או יכולים לשרת בצה”ל.

“במסגרת המתווה, צה”ל יקבל קדימות בתהליך האיתור, ומי שישרת יותר ובשירות קרבי יותר, יתוגמל יותר. זוהי אחת הרפורמות המורכבות, החשובות והמשמעותיות לביטחון ישראל ולחוסנה של החברה הישראלית.

“לצערי, ישנם עיכובים בהתנעתה – אבל אני מתכוון לעמוד על כך שהיא תתקדם. המשימה המונחת בפנינו בשנים הקרובות – היא לשמור על צה”ל כצבא העם שיכול למלא את משימתו בשמירה על הביטחון, ולצד זאת לשמור על החברה הישראלית כחברת כל שבטיה, ולא להפוך אותה לחברת שבטים”.

ח”כ אורי מקלב אמר בנאום במליאה:  “ביום זה שאתם חוגגים את כינונה של הכנסת מביאים חוק שמערער את יסוד קיומנו, – אני מאמין באמונה שלמה שחובת לימוד התורה וקיומה היא זכות הקיום של עם ישראל, היא נשמת החיים שלנו, היא עמוד התמך העיקרי והבלעדי, היא אבן היסוד והבסיס לקיומנו הערכי והמעשי. – אנחנו מאמינים באמונה שלמה כי לכך נוצרנו וזו כל תכלית קיומנו.

“אנחנו מאמינים כי גם מי שעתיד להצביע בעד חוק זה חושב כך וכל המשנה ידו על התחתונה – לפני 3,334 שנה קיבלנו את התורה מאז ועד היום לא היה רגע אחד שפסק לימוד התורה בעם ישראל!, כי זה קיומנו!

“החוק הזה מחליש את לימוד התורה, ערך הלימוד גדול יותר מהגיוס לצבא. הצבא זה לא ערך, אלא זה צורך בטחוני, התורה היא ערך וכאשר יש לימוד תורה הצורך בצבא קטן. לומדי התורה ממיתים עצמם באוהלה של תורה בגלל ערך לימוד התורה

“בארה”ב אין אחד הטוען כי לומדי התורה הם ‘משתמטים’, כי אין שם חובת שירות בצבא, לצערנו אין עדין שוויוניות בין לומדי התורה לאלו שלא לומדי התורה – חסרים לומדי תורה בארץ ישראל, אנחנו צריכים להגדיל את מספר לומדי התורה בארץ, לשם על כולנו לחתור”.

מקלב טען: “מי שתומך בחוק המחליש את לימוד התורה בארץ ישראל חותר תחת קיומנו. עוד לפני קום מדינת ישראל למדו תורה בארץ ישראל, – אין שום זכות מוסרית למנוע לימוד תורה בארץ ישראל, אין שום זכות לקבוע בחוק כי לומד תורה בארץ ישראל הוא עבריין!, שום חוק לא יערער זאת”.

הוא הדגיש: “לפני קום מדינת ישראל למדו תורה, תורת ישראל בארץ ישראל אין שום זכות מוסרית שחוק בארץ ישראל הופך את לימוד התורה לעבריין, שום חוק לא יכול לערר את זכות לימוד התורה בארץ ישראל, לא חוק זה ולא כל דבר אחר לא יעזור לכם אנחנו נמשיך את לימוד התורה בארץ ישראל”.

ח”כ משה גפני: “לעם ישראל אין זכות קיום בלי לומדי התורה, גם כשהתפזרנו בכל הגלויות, היהודי בסין, בפולין ומרוקו דיברו באותה שפה של לומדי התורה “שמע ישראל ה’ אלוקינו ה’ אחד”.

“בלי לומדי התורה לא היינו קיימים כעם ולא היינו חוזרים לארץ ישראל.  נילחם על כך שלומדי התורה ימשיכו ללמוד בלי מכסות ובלי תנאים, ולא נתמוך בשום חוק שמגביל את הערך הקדוש הזה.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות