ריפוי ותקווה: איך לדבר עם הילדים? הרב יוסף יצחק ג’ייקובסון משיב • צפו

למעלה מאלף תגובות, שרבות מהן הכילו נרטיב זהה, הגיעו לפתחו של הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון בעקבות המסה המאלפת שנשא על הפגיעות במגזר החרדי - ועוררה הדים רבים • בשיעור הנוכחי הוא מביא בשורה של תיקון, שיקום, ריפוי ותקווה - ובעיקר מבקש את סליחת הנפגעים והנפגעות שלא הייתה מודעות לסבלם
חרדים 10
ט"ו שבט התשפ"ב / 17.01.2022 01:30

בעקבות המסה המאלפת של הרב יוסף יצחק ג’ייקובסון על הפגיעות, ההשלכות החמורות על הנפגעים והנפגעות, והחובה ההלכתית להזהיר מפני מזיקים – הגיעו לפתחו למעלה מ-1000 תגובות, שרבות מהן הכילו נרטיב זהה.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

בעקבות התגובות, מתייחס הרב ג’ייקובסון, מרצה מבוקש בכל העולם, בהרחבה לנושא בשיעור נוסף, מבקש את סליחת הנפגעים והנפגעות על שלא הייתה לנו המודעות להיות קשובים לסבלם וזעקתם – ומביא בשורה של תיקון, שיקום, ריפוי ותקווה.

“לא התכוונתי לדבר שוב על הנושא הזה”, פותח הרב ג’ייקובסון, “אבל קיבלתי מעל אלף תגובות על השיעור על פרשת הפגיעות, שבהרבה מהן היה נרטיב זהה, שמחייב אותי להתייחס שוב לנושא, לדבר אל נפגעים ונפגעות, אל בני משפחתם ואל פוגעים ופוגעות.

להזהיר מרוצח זה לא לשון הרע: מסה מאלפת שעושה סדר • צפו

“אודה על האמת: במשך שנים ארוכות אני עצמי לא ידעתי ולא הבנתי מה המשמעות של פגיעות, ודווקא לכן חשוב לי כל כך להתייחס שוב לנושא הזה ולהבהיר אותו”.

הרב ג’ייקובסון מדגיש: “אני רוצה גם לבקש את סליחת הנפגעים והנפגעות שלא הייתה לנו שימת הלב לזעקתם וסבלם, אם בגלל בורות, אם בגלל חוסר מודעות, אם בגלל טפשות, אם בגלל פחד ואם בגלל חשבונות אחרים. לא משנה מה הסיבה, המציאות היא שהתעלמנו מהייסורים הנוראים ומהבכי השקט של כל כך הרבה נשמות טובות ומתוקות.

“חכמינו אומרים: ‘גדולה תשובה שמביאה רפואה לעולם’. זה הזמן לעשות תשובה, להביא שיקום ורפואה לעולם. בשיעור הזה אני רוצה להציע כמה נקודות מרכזיות שבכוחן להכניס אווירה חדשה, אווירה של תיקון”.

צפו בהרצאה המלאה:

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב ג'ייקבסון, מה אתה מתלהב כלכך , אתה לא אמור לעשות רייטינג מהסיפור של ולדר , זה לא לעניין , לא ייתכן שכל מיני רבני פייסבוק פתאום יעשו קרירה על חשבון גופה של בן אדם
    17/01/2022 15:11
    דויד
  1. הרב ג’ייקבסון הוא מתכבד בקלון חברו של ולדר , פשוט בושה שנותנים לו במה , זה לא הזמן המתאים לדבר על כך, צריך לדבר על זה אבל לא סמוך לפרמיית ולדר זה לא הוגן

    • צדוק   20/01/2022 12:28

      תפסיק לרחם על אכזרים