סקר ‘כאן חדשות’: רוב נגד להסדר טיעון. ומי יירש את נתניהו בליכוד?

49% סבורים שיש להגיע להכרעה דווקא בבית משפט, לעומת 28% בלבד שחושבים שנכון להגיע להסדר טיעון • העסקה המסתמנת גוררת התנגדות של 52% מהציבור - בעיקר מהימין • ומי ינצח בליכוד - ביום שאחרי?
חרדים 10
י"ד שבט התשפ"ב / 16.01.2022 20:34

מסקר ‘כאן חדשות’ שערכה חברת קנטר ושודר הערב (ראשון) בכאן 11 עולה, כי רוב הציבור מתנגד להסדר טיעון עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

לפי הסקר, 49% מהמשיבים סבורים שיש להגיע להכרעה בבית משפט, לעומת 28% בלבד שחושבים שנכון להגיע להסדר טיעון. 23% לא גיבשו דעה בנושא.

כשמפלחים את המשיבים לפי עמדות פוליטיות, עולה כי 42% ממצביעי הליכוד בעד הסדר. מקרב מי שמגדירים את עצמם ימנים, בכל המפלגות – 36% בעד הסדר, ובקרב המצביעים למפלגות שמאל-מרכז, רק 21% תומכים בחתימת עסקת טיעון.

הסדר הטיעון המסתמן, לפיו בנימין נתניהו יודה בעבירות מרמה והפרת אמונים, יבצע עבודות שירות ויורחק מהחיים הפוליטיים לשבע שנים, גורר התנגדות גדולה יותר: 52% מהמשיבים מתנגדים לעסקה כזו ורק 26% תומכים בה. 22% השיבו שאינם יודעים.

רק 20% מהליכודניקים תומכים בעסקה המסתמנת, ורק רבע ממצביעי הימין בכל המפלגות. לעומת זאת, 30% ממצביעי השמאל-מרכז תומכים בהסדר הטיעון, כפי שפורסם.

כלומר, אם נתניהו צריך להודות ויוטל עליו קלון – אז תמיכת הימין בעסקה יורדת ותמיכת השמאל עולה.

היום שאחרי: רוב נגד פירוק הממשלה

מרבית המשיבים בעלי הדעה אמרו שלדעתם, ביום שאחרי פרישת נתניהו, אין צורך לפרק את הממשלה הנוכחית ולהקים ממשלה חדשה שתכלול את הליכוד. בעמדה זו צידדו 47% מהמשיבים, לעומת 38% שהשיבו בחיוב ו-15% שלא גיבשו דעה.

בקרב מצביעי נתניהו 65% היו רוצים לראות ממשלה חדשה עם הליכוד, בהנחה שנתניהו פורש. כך גם רוב מצביעי הימין בניטרול השיוך המפלגתי – 57% ממצביעי הימין חושבים שאם נתניהו הולך צריך להקים ממשלה חדשה עם הליכוד.

בשמאל-מרכז המצב הפוך: שני-שליש מהנשאלים רוצים שהממשלה תמשיך במתכונת הנוכחית בכל מקרה, ורק 22% יעדיפו לפרק אותה.

ומי יעמוד בראשות הליכוד ביום שאחרי

20% מהמשיבים בציבור הכללי ו-29% ממצביעי הליכוד בעד ניר ברקת. הרבה אחריו יולי אדלשטיין עם 9% תמיכה כללית ורק 4% בקרב מצביעי הליכוד, ישראל כ”ץ עם 8% בציבור הכללי ו-10% בליכוד, ראש המוסד לשעבר יוסי כהן עם 6% תמיכה בציבור ו-12% תמיכה ממצביעי הליכוד ומירי ורגב עם 5% ו-6% תמיכה בהתאמה.

13% מהליכודניקים ענו שהם מעדיפים מועמדים אחרים, שלא שאלו עליהם, ו-26%, לא מעט בכלל, ענו שפשוט עדיין אינם יודעים במי יתמכו.

הנתון האחרון הזה הופך את התמונה למעניינת – משום שיש לא מעט ליכודניקים שמחכים עדיין להשתכנע.

הסקר נערך היום, 16 בינואר 2022, במדגם אינטרנטי של 553 נשים וגברים בגילי 18 ומעלה, כולל המגזר הערבי. מספר האנשים שהתבקשו לענות על הסקר – 3,321. טעות הדגימה – 4.4%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הליכוד גמור . ..
    16/01/2022 21:00
    גבי
  1. רק בני גנץ ראוי