‘חוק האזרחות’ של רוטמן אושר בועדת השרים, אך לפיד בלם אותו

הצעת חוק האזרחות של ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית עברה ברוב קולות בוועדת שרים לחקיקה • השר גדעון סער לשרי מרצ: "לא תצליחו למנוע את אישור החוק הזה. כמה שתעלו יותר גבוה, ככה תיפלו יותר חזק" • ח"כ רוזין: "פנייה לאופוזיציה לקידום החוק של רוטמן היא שבירת כלים"
חרדים 10
י"ד שבט התשפ"ב / 16.01.2022 16:17

ועדת השרים לחקיקה אישרה בצהריים (ראשון) את הצעת ‘חוק האזרחות’ של ח”כ שמחה רוטמן. אולם, זמן מה לאחר מכן, שר החוץ יאיר לפיד הגיש ערר על ההחלטה.

משמעות הערר: כעת אין תמיכה של הקואליציה בחוק של רוטמן, אלא רק בחוק הממשלתי של שרת הפנים איילת שקד, שאושר כבר בשבוע שעבר בוועדת השרים לחקיקה.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

שרת הפנים איילת שקד הסבירה בדיון מדוע הקואליציה נאלצת לקדם חוק של חבר כנסת מהאופוזיציה: “בגלל שחלקים בקואליציה מתנגדים לחוק האזרחות שקיים כבר שנים רבות מאוד, אנחנו צריכים לפנות לתמיכת האופוזיציה”.

שקד מתחה ביקורת על מרצ ורע”ם: “מה שקורה בקואליציה המיוחדת הזאת, שלמרות שהחוק עובר ועדת שרים לחקיקה, יש מפלגות שמחליטות שהן לא חלק מההליך, ומתנגדות למה שבא להן”.

השרה תמר זנדברג ממרצ הגיבה: “אכן קואליציה מיוחדת, וזה נושא שנוי במחלוקת, ואנחנו נאלצים להגיע לפשרות. הצבענו בפעם הקודמת בעד למרות שאנחנו מאוד מאוד מתנגדים לחוק הזה. ההצבעה נפלה לא בגללנו. בדיון הזה מפריע לי האמירה של שרת הפנים שהיא פונה לעזרת האופוזיציה”.

שר המשפטים גדעון סער לשרי מרצ: “לא תצליחו למנוע את אישור החוק הזה. כמה שתעלו יותר גבוה, ככה תיפלו יותר חזק”.

ח”כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית הודה על אישור החוק, בטרם הוגש הערר של לפיד,  וקרא לחברי הכנסת לתמוך בו: “אני מודה לחברי ועדת השרים לחקיקה על תמיכתם בחוק האזרחות המתוקן שהנחתי. החוק המתוקן מבקש לקבוע מכסות ושקיפות כדי לשמור על הסטטוס קוו ועל ביטחון המדינה.

“אני קורא לכל חברי הכנסת מהמחנה הלאומי להצביע בעד החוק לכשיעלה להצבעה במליאת הכנסת”.

ח”כ מיכל רוזין אמרה בתגובה לאישור חוק האזרחות של ח”כ רוטמן: “פנייה לאופוזיציה לקידום חוק האזרחות של ח״כ שמחה רוטמן היא שבירת כלים בממשלה. ההצבעה היום היא בניגוד להתחייבות מראש הממשלה, ושרת הפנים איילת שקד על מתווה מוסכם, שבעקבותיו מרצ הצביעה בעד החוק בסבב הקודם.

“שרת הפנים לא כיבדה עד היום את עקרונות המתווה שסוכם איתנו. מחזקת את השרות תמר זנדברג, קארין אלהרר, ומירב כהן שהצביעו היום נגד החוק. אנחנו נמשיך בעמדתנו ובדרישה לקידום המתווה שסוכם עם מרצ”,

עימות נוסף התרחש בטרם שרי הממשלה אישרו את חוק הפנסיות התקציביות בצה”ל – שכבר אושר בממשלה. במהלך הדיון התגלע ויכוח שהגיע לצעקות בין השרה  תמר זנדברג, לשרת הקליטה פנינה תמנו שטה.

כך התנהל הדיון, לפי דיווח בחדשות 12:

תמר זנדברג: יש חוסר נוחות כשמדברים על תוספות לאנשי קבע, כשאנשים רבים על ימי בידוד.

תמנו שטה: על אילו תוספות מדובר? זה מצב קיים?

זנדברג: זה לא מה שאמרו בישיבת ממשלה ולא מה שעולה מהחישובים.

תמנו שטה: זה לא נכון.

זנדברג: השרה תמנו שטה אני מכבדת את דעתך, אבל תני לי לדבר. אם היה מדובר על מצב קיים זה לא היה עולה לדיון. אני לא חושבת שזה זמן מתאים ובעיתוי שהמשק נמצא בו להעלות את הנושא, בטח כשאני שומעת את זה מעיתונאים.

תמנו שטה: צריך להעמיד דברים על דיוקם אבל אין פה תוספת. זה שקר ואם תמר זנדברג רוצה להמשיך עם זה שוב אז…

תמר זנדברג (צועקת): מציעה לך להירגע.

תמנו שטה: פופוליסטית.

בהמשך השיחה השרה תמנו שטה ציינה: “אסור להפקיר את הלוחמים שלנו או לעשות להם דה-לגיטיציה. הם מקריבים יום יום פיזית ונפשית עבור ביטחוננו”.

זנדברג: “יש כאן תוספת שהיא צורמת, זה לא נכון בזמן הזה ובטח לאור נתוני הפנסיות של משרתי הצבא שנחשפו לאחרונה”.

בשלב זה סער התערב: “די להתפרץ לדבריה אחת של השנייה, וההערה כוללת את חברי המגדר השני גם”.

בסיום הדיון הצטרף גם המשנה ליועמ”ש רז נזרי שאמר: “שתיכן צודקות. זאת תוספת אבל זאת לא תוספת. זה מוגדר אחרת כיום, יש חוק שירות קבע שקובע שהרמטכ״ל רשאי להגדיל פנסיה של אדם וישנן החלטות ממשלה ישנות שמכוחם הדבר הזה נעשה.

“בסופו של דבר העמדה העקרונית שלי הייתה שכדי להמשיך את ההסדר הקיים צריך להסדיר זאת בחקיקה ולקבל החלטות מדיניות. אז אכן זה מוריד עלויות אך מסדיר מצב ומעגן אותו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות