‘בקרוב תגלו מי האיש שסגדתם לו’: היח”צן על ‘הנשיא הצורח’

בעקבות חשיפת חדשות 12 על התנהלותו הבוטה של נשיא המדינה לשעבר רובי ריבלין: היח"צן ואיש התקשורת רני רהב תקף אותו בחריפות בחשבון הטוויטר שלו • "וואו, הנשיא 'הכי אהוב על תל אביב', בגלל השנאה לראש הממשלה נתניהו, מתגלה לאט לאט לא בדיוק מה שחשבו"
חרדים 10
י"ד שבט התשפ"ב / 16.01.2022 14:06

התקפה חריפה על הנשיא לשעבר ריבלין: בעקבות פרסום התחקיר של חדשות 12 על התעמרות בעובדים, לכאורה, בבית הנשיא לשעבר – היחצ”ן ואיש התקשורת רני רהב, פרסם היום (ראשון) שרשור טוויטר זועם, בו טען כי הנשיא שהשמאל אהב לאהוב “מתגלה לאט לאט”  כמי ש”לא בדיוק מה שחשבו”.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

“וואו”, כתב רהב בחשבון הטוויטר שלו, “הנשיא ‘הכי אהוב על תל אביב’, בגלל השנאה לראש הממשלה נתניהו מתגלה לאט לאט לא בדיוק מה שחשבו”.

רהב הלך ומנה את כל מעשיו של הנשיא לשעבר – והזכיר:  “הראשון שהפר את הסגר. אנו לא עשינו את ליל הסדר עם ההורים, והוא סעד בבית הנשיא עם בתו”.

הוא הוסיף והזכיר: “הנשיא ריבלין מכר את ביתו חודשיים לפני תום הכהונה, ולכן הפעיל את החוק שהמדינה מחוייבת להשכיר לו דירה מפוארת. עכשיו התחקיר העיתונאי הראוי בחדשות 12 מדבר בעד עצמו”.

הוא המשיך: “נאה דורש, נאה לא מקיים. אני הכרתי אותו עוד מהימים שהיה בקשר עם דודי אפל, עבורי זו לא הפתעה. לצערי, רק בשנה האחרונה כולכם מתחילים להבין מי האיש”.

“עוד דבר”, המשיך היחצ”ן.  “ישנה משפחה אחת בישראל וחברת כנסת לשעבר, שהכי סגדו לו משום שזה התאים לאג’נדה שלהם, למרות שהוא זה שצרח, השפיל והעליב את ראש הממשלה אריק שרון. שרון היה זה שלקח אותו מהספסל האחורי בכנסת לתפקיד יו”ר הכנסת והוא ביום ההתנתקות התנהג באופן הכי לא חברי שיש והשאר היסטוריה.

“תזכרו לא לסגוד רק בגלל שזה מתאים לכם. הנשיא הזה היה הכי תקיף נגד הסכמי אוסלו!

“בבית הנשיא ביום העצמאות כאשר ציינו את שנת איחוד ירושלים, ראש הממשלה ושר הביטחון שנרצח הרמטכ”ל הענק של ישראל, יצחק רבין, כלל לא הוזכר בטקס!”

הוא סיכם: “לאט לאט, תגלו מדי יום, מי הוא האיש אשר סגדתם לו”.

לפי התחקיר של יוסי מזרחי בחדשות 12, עם הגעתו למשכן לפני יותר משבע שנים, מהר מאוד גילו 100 העובדים במקום, שהגיע אורח שונה לגמרי מתדמית “הסבא החביב” שנוצרה לו בציבור הרחב.

ת’, עובדת בבית הנשיא, מספרת: “היה איזשהו מאבטח שהביא לו עיתון לבית. הוא (ריבלין) זרק את העיתון עליו”. היא הוסיפה שהוא לא נימק את הסיבה למעשה: “הוא טרק עליו את הדלת, המאבטח עלה אליו והביא לו את העיתון שהיה על הרצפה, והוא זרק את זה עליו, המגעיל הזה”.

ש’, עובד נוסף בבית הנשיא, טוען: “אם מאבטח הלך בחוץ ומכשיר הקשר שלו היה טיפה גבוה, אז הוא פתאום מסתובב ואומר: ‘מה זה פה, תנמיך את זה, מה זה פה תחנת מוניות?’ ממש היה שם צרחות. ומסכן המאבטח, כאילו בתמימות. אם היה קצת רעש בחנייה הוא היה יוצא מהחלון וצורח: ‘מה זה פה שוק? תחזרו למשרדים שלכם’. בנות בלשכה היו בוכות ממנו. עד היום האחרון שלו שהוא יצא להשבעה בכנסת הן בכו”.

לשאלת חדשות 12, מה ריבלין היה עושה להן – ענה ש’: “הוא היה יורד עליהן, משפיל אותן”.

במסגרת התחקיר של יוסי מזרחי בחדשות 12, הוא שוחח  עם יותר מעשרה עובדים שליוו את ריבלין בכל שנותיו בבית הנשיא, עובדים שחששו ושתקו. העובדים הללו מתארים יחסי עבודה קשים עם בוס זועף, שלא בוחל במילים, ומעליב.

היו גם אירועי קיצון שהפכו לפיזיים:  לדוגמא כשהטלוויזיה בדירת הנשיא התקלקלה. רף העצבים עלה, ואחד העובדים התנדב לתקן.

“הוא אמר לי ‘סבבה בוא נעלה, ניתן עזרה ראשונה, נרגיע. אולי זה סוללות’. התקלה הייתה קצת יותר מורכבת, העובד קצת התמהמה והוא (ריבלין) קלט אותו שהוא מתמהמה עם כל המהלך הזה שנקרא טיפול בטלוויזיה, הוא הוריד אותו ברמה של השפלה ואמר לו ‘תצא, תצא מפה’. הוא תפס אותו מהחולצה בקצה ואמר לו ‘תעוף מפה, תודה רבה, אנחנו הבנו שלא צריכים את העזרה שלך. תלך מפה’, ושלח אותו במדרגות”.

אחד הוותיקים במשכן סיפר על היחס של ריבלין דווקא לעובדים החלשים יותר: “הוא היה מבקש להעביר שיחות, ואם המרכזנית הייתה מתעכבת קצת מיד היו מתחילות הצעקות – ‘מה את טיפשה, את לא יודעת להעביר שיחות?. על עובד אחר הנשיא צרח: ‘אתה לא ראוי לעבוד כאן’. זו הייתה שגרה מבחינתנו”.

אובדן הגבולות רק החריף כאשר ריבלין דרש, לדברי מקורביו, לצמצם את כוח האדם בבית הנשיא – אז ירדו היחסים עם עובדי המשכן לשפל חדש.

“בשיחה ממש מול כולם הוא אמר שיש 40% אבטלה במשכן. ולמי הוא אמר את זה? לנהגים ולאנשים שאחראים על האירועים שלו. איך אפשר להגיד להם שהם 40% אבטלה. מאוד נפגעו מזה, עשו מזה סיפור”, אומרת ת’, עובדת בבית הנשיא.

ב’, עובד אחר, מוסיף: “אנחנו קיבלנו כזה יחס מזלזל באופן בוטה, באופן דוחה, באופן מגעיל. הוא פשוט אמר שצריך להעיף 50% מכאן. חיכינו ששבע השנים האלה ייגמרו כבר. לא יכולנו לשאת את זה. זה עצוב שאני צריך להגיד את הדברים האלה, זה איש ששירת במשרה הכי מכובדת במדינה. זה עצוב, אני מתבייש בזה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אולי חסר נימוס אך כנראה צודק
    17/01/2022 19:37
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כנראה השומרים לא היו רגישים והשאירו את הקשר גבוה מדי. זה שיש הרבה אבטלה סמויה, כנראה נכון גם כן. מצד שני הנשיא לא צריך להעליב בעובדים. זו לא דוגמא חיובית. האמת, לא אהבתי את הצווחות שלו ובוודאי לא הירידות שלו על רה”מ לשעבר.