תביעת מיליונים נגד ‘כללית’: במשך שנים לא נשלחה לבדיקה מתאימה

תביעת ענק נגד קופת חולים 'כללית': לאורך שנים התלוננה האישה על כאבים ודימומים, מבלי שתישלח לבדיקה מתאימה  • לבסוף, באיחור, התגלה: סובלת מסרטן מפושט 
יוני גרין
י"ד שבט התשפ"ב / 16.01.2022 11:42

במשך שמונה שנים התלוננה אישה, כבת 43 כיום, בפני רופאים של קופ”ח ‘כללית’ על דימומים וכאבים, אך איש מהם לא הקפיד לשלוח אותה לבדיקות המתאימות, ולוודא את קבלת תוצאותיהן. כך לפחות נטען בתביעה לרשלנות רפואית שהגישה לאחרונה האישה, באמצעות עו”ד מורן אברהמי יום טוב.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

לדברי הפרקליטה, כתוצאה מהכשל המתמשך באבחון מצבה של האישה, נודע באיחור רב כי היא סובלת מסרטן מפושט, איחור שהרע בצורה משמעותית את מצבה הבריאותי וקיצר את תוחלת חייה.

בתביעה נטען, כי בשנת 2013 הגיעה האישה לבדיקה במרפאת ‘כללית’, ובין היתר, בוצע לה משטח PAP המיועד לגלות סימנים מקדימים לסרטן. אך בדיקה זו, כך הסתבר, לא סיפקה כל תוצאה, בגלל תנאים לא מתאימים שבהם בוצעה, ובתיקה ניתנה הוראה לבצע בדיקה חוזרת, שאיש לא טרח ליידע בה את האישה.

לדברי עו”ד אברהמי יום טוב, בחלוף שבעה חודשים, הגיעה האישה בשנית למרפאה, הפעם לרופא אחר, כשהיא מתלוננת על דימומים. הפעם, כך נטען, נלקח ממנה משטח PAP נוסף, והיא הופנתה לבדיקת קולפוסקופיה.

לדברי עו”ד אברהמי יום טוב, הרופאים לא מסרו לאישה את חשיבות הבדיקה, לא עמדו על ביצועה, ולא ביררו את תוצאותיה.

על פי התביעה, במשך שנים ביקרה האישה הן אצל רופא המשפחה והן אצל רופאים מתאימים, כאשר בשום שלב, איש מהם לא טרח להתייחס להפניה לבדיקת קולפוסקופיה או להפנות לביצוע בדיקת-PAP נוספת, וזאת, גם לאחר שהאישה החלה להתלונן על כאבים בגב תחתון, הקאות, חום, כאבי גרון, כאבים בבטן התחתונה ותופעות גופניות נוספות.

לדברי עו”ד אברהמי יום טוב, הטיפול שניתן לאישה היה סימפטומטי בלבד, היא אובחנה כסובלת מתהליך דלקתי באגן, ולאחר מכן מדלקת בדרכי השתן.

רק ב-2018, בחלוף כחמש שנים מאז החלה האישה להתלונן על דימומים וכאבים, הועלה החשד לסרטן. זאת, כך נטען, כאשר האישה הגיעה למרפאת ‘כללית’, וביופסיה שנלקחה בהזדמנות זו איששה את האבחנה הטרגית.

בשל האיחור הניכר באבחון וגילוי הסרטן בשלב כה מתקדם, כבר לא ניתן היה להסירו בניתוח. האישה נאלצה לעבור הקרנות רבות וטיפולים כימותרפיים, וסבלה מנזקי קרינה קשים. כמו כן, העלו הרופאים חשד גבוה לנזק במערכת העיכול, אך לאור מצבה הקשה, לא ניתן היה לטפל בנזק זה בצורה כירורגית.

לדברי עו”ד אברהמי יום טוב, הקרינה החזקה והממוקדת גרמה לפגיעות קשות במערכות נוספות בגופה של האישה – והיא נאלצה לעבור כריתת מעיים. “המשמעות היא שהתובעת לא מסוגלת יותר לעשות את צרכיה, ומחוברת לנקזים”, דברי עו”ד אברהמי יום טוב, “שלפוחית השתן שלה הרוסה, ואין כרגע שום אפשרות שחזור”.

לתביעת האישה צורפה חוות דעת רפואית של ד”ר אליעזר הורנשטיין, המנהל לשעבר של היחידה לגינקולוגיה וסגן מנהל בכיר במחלקת נשים ויולדות בבית החולים ‘ביקור חולים’ בירושלים.

ד”ר הורנשטיין קבע, כי ללא ספק, חל כשל משמעותי. לקביעתו, הרופאים שטיפלו באישה לאורך השנים התרשלו במעקב, בכך שלא הפנו אותה לבדיקות PAP סדורות. לדבריו, חיסון HPV יכול היה למנוע את התפתחות המחלה הממאירה.

כמו כן, צורפה חוות דעת אונקולוגית, אשר גם בה קבע המומחה כי ניתן היה למנוע את התפשטות הגידול, או לכל הפחות לאבחן אותו בשלבים מוקדמים, לו היה מבוצע מעקב רפואי בהתאם.

לדברי האונקולוג, הצוות הרפואי חרג מהפרקטיקה ומכללי האתיקה הרפואית המקובלים, בכך שלא בירר את תוצאות בדיקות ה-PAP, ולא וידא את ביצוע הקולפוסקופיה, בדיקה שבדיעבד התברר, שכלל לא בוצעה.

המומחה העריך את נכותה של האישה בשיעור של 95 אחוז לצמיתות, וקבע כי קיים סיכון משמעותי של 68 אחוז להישנות הגידול ואף לתמותה.

עו”ד אברהמי יום טוב טוענת בתביעה, כי בשל מצבה הגופני הקשה, סובלת האישה גם מנזקים נפשיים המתבטאים בדיכאון ובחרדה, והיא איבדה כל שמחת חיים.

בתביעה לנזקי גוף עקב רשלנות רפואית שהוגשה נגד קופ”ח ‘כללית’, מתבקש בית המשפט לפסוק לאישה פיצויים מעל 2.5 מיליון שקלים.

התביעה נדונה בימים אלה בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רק 250.000
    14/02/2022 20:26
    רוני
  1. בטיפול וחצי הוא חוזר לעבוד …