אהרן ברק על העסקה: נתניהו – מגדולי המגינים על מערכת המשפט

נשיא בת המשפט העליון בדימוס אהרון ברק אמר שהאינטרס הציבורי הוא עסקת טיעון - אך אסור לוותר על הקלון • "כשהוא פנה אליי אישית לא נשארתי אדיש. אני מקווה שתחול עתה תפנית בנושא"
חרדים 10
י"ד שבט התשפ"ב / 16.01.2022 00:14

נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק, סבור שהאינטרס הציבורי הוא לקיים עסקת טיעון עם בנימין נתניהו – ושהאינטרס הציבורי גובר על המשך ניהול המשפט.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

לדעתו, עסקת הטיעון חייבת להכיל דרישה מבית המשפט להטיל על נתניהו קלון שירחיק אותו מהחיים הפוליטיים לזמן קצוב.

“לא יכולתי להישאר אדיש”, אמר ברק. “צריך להפסיק את הקרע בעם. נתניהו היה מגדולי המגינים על מערכת המשפט”.

באשר לפרטי עסקת הטיעון, ברק אמר שאינו מעורב כלל בפרטים – אך תמך לגמרי בעמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט, “המתבקשת מאליה”, שכאשר ההסדר יגיע לאישור בית המשפט תצטרך התביעה הכללית לבקש להטיל עליו קלון.

בראיון לאתר Ynet אמר ברק: “לא אכחיש שכאשר פניתי למנדלבליט חלפה בראשי כל העת תרומתו של בנימין נתניהו למדינה – לא רק הישגיו הגדולים בכל השנים, אלא בעיקר, עד למשפטו, הוא היה מגדולי המגנים על מערכת המשפט הישראלית. תרומה זו לא אשכח לעד”.

ברק הבהיר כי בחודשים האחרונים קיבל פניות רבות מבכירים בליכוד, שביקשו שיזום שיחה עם מנדלבליט. “שאלתי אותם אם נתניהו שלח אותם, והם השיבו בשלילה. עד שבאחרונה קיבלתי פנייה אישית מנתניהו והחלטתי לא להישאר אדיש. אני מקווה שתחול עתה תפנית בנושא”.

בין נתניהו לברק שררו לאורך השנים יחסים טובים, ונודע כי גם נתניהו נהג להתייעץ עם נשיא בית המשפט העליון לשעבר לעתים קרובות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה עזר לך נתניהו
    16/01/2022 10:15
    המעורר
  1. אם אתה מגדולי המגנים על בית המשפט מה זה עזר לך אתה טוען שתפרו לך תיקים איך זה מסתדר עם זה שאתה הגנת על בית המשפט, אולי טוב שאתה לא ראש הממשלה, הכותב הוא בביסט