הרב יצחק יוסף נגד הרב דרוקמן: “הוא כמו מרן? נעשה ספר יוחסין”

הראשון לציון מתח ביקורת חריפה על זקן רבני הציונות הדתית בגלל הסכמתו לגיורים של רבני ערים "מה, אתה חולק על מרן? מה אתה חולק על הרב אלישיב? זה נורא" • איים: "אם חוק הגיור יעבור, אני אכנס את מועצת הרבנות ואולי נחליט בתיאום עם גדולי ישראל להקים ספר יוחסין"
חרדים 10
י"ד שבט התשפ"ב / 16.01.2022 00:01

המאבק ברפורמת הגיור: הראשון לציון הרב יצחק יוסף השמיע הערב (מוצאי שבת) דברי ביקורת חריפים על זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן –  נוכח הסכמתו העקרונית לרפורמה שתתיר גיור על ידי רבני ערים.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

בשיעורו השבועי אמר: “הרב דרוקמן אמר שהוא מסכים שיהיו גיורי רבני ערים, אך שיהיו רק בהסכמת הרבנות הראשית. אני תמה עליו. איך אתה מסכים לדבר כזה? הרב אלישיב התנגד. אבא שלי התנגד. כל גדולי הדור התנגדו. עם כל הכבוד לרב דרוקמן, הוא כמו מרן בתורה? הוא שווה לרב אלישיב? למרן? איזה פער. זה נורא.

“מה, אתה חולק על מרן? מה אתה חולק על הרב אלישיב? הם נגד גיור על ידי רבני ערים כי הם רוצים לתת לרבני ערים כמו של שוהם, זה המטרה שלהם, אז מה אתה אומר ‘זה טוב’? זה טוב? איזה טוב. זה גרוע ביותר הדבר הזה. צריך להילחם בדבר הזה”.

הראשל”צ  איים: “אם יעשו דבר כזה, אם חוק הגיור יעבור, אני אכנס את מועצת הרבנות ואולי נחליט בתיאום עם גדולי ישראל להקים ספר יוחסין. הם מחבלים בכרם ישראל…”

הרב הראשי הספרדי טען, כי ישנם רבני ערים המגלים פנים בתורה שלא כהלכה. “אחד הראה לי כתב שכותב הרב של שהם, מאמר שלו. מה הוא כותב? יש גיור שאפשר להצטרף ללאומיות של עם ישראל. שיהיה מסורתי. ואם באמת הוא יהיה מסורתי, שיבוא לבית כנסת ויעשה קידוש, ואחר כך ייסע לים – יהיה מסורתי באמת – שיגיירו אותם. מה זה הדבר הזה? זה מגלה פנים בתורה שלא כהלכה.

“או אחד כותב בהסכמה של ספר ‘זרע ישראל’ אני מסכים לגייר את כל העולים שעלו מרוסיה, בתנאי שיעזבו את הכנסיה ושישמרו שבת ‘באיזה מידה שהיא’. אם לא הייתי רואה את זה לא הייתי מאמין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עושה לאחרים מה שעשו לאביו
    28/01/2022 00:03
    אמ
  1. חבל שהוא מדבר כמו אלו שהתנגדו לאביו טענת אביו הגדול היתה שאפשר לחלוק אפילו הקטן על הגדול כמו שכתב באורך ביביע אומר וטענת החולקים היתה שאי אפשר אם כן כמו מי מדבר עכשיו בנו ?